نسخه چاپی

اجرای طرح جهانی ساعت زمین در تبریز

مدیركل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: مردمی تبریز همزمان با بیش از 10 هزار شهر جهان، طرح ساعت زمین را اجرا می كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: مردمی تبریز همزمان با بیش از 10 هزار شهر جهان، طرح ساعت زمین را اجرا می کنند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل، حمید قاسمی افزود: این کلانشهر به جمع اجرا کنندگان طرح جهانی ساعت زمین پیوسته است.

وی گفت: طرح ساعت زمین سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)‏ بصورت سالانه درآخرین شنبه ماه مارس (هشتم فرودین)، با هدف و آرمان، آگاهی بخشی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان برگزار می شود.

قاسمی اظهار کرد: طی اجرای این طرح، چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری مکان های بزرگ و نمادین شهرها در مدت یک ساعت خاموش می شود.

وی گفت: بر این اساس و با هماهنگی های صورت گرفته، رویداد ساعت زمین تبریز، در پل کابلی، ساختمان اداره کل حفاظت محیط زیست، ساختمان فرمانداری و عمارت تاریخی میدان ساعت و ایل گلی، ساختمان مرکزی شهرداری تبریز و چندین ساختمان مناطق شهرداری ساعت 20 و 30 به مدت یک ساعت شنبه شب اجرا می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: تاکنون بیش از 10 هزار شهر از 128 کشور جهان به رویداد ساعت زمین پیوسته اند و این امر در ایران امسال با مشارکت 14 کلانشهر و شهر اجرا می شود.

وی اظهارکرد: این رویداد به صورت مستقیم از سوی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی پوشش تصویری داده خواهد شد.

۱۳۹۴/۱/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...