نسخه چاپی

آخرین آمار تصادفات در نوروز

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این كه بیشترین تصادفات در هفته اول نوروز رخ داد، گفت: تهران، اصفهان و خراسان رضوی پرتصادف‌ترین استان‌ها در طرح نوروزی بودند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار اسکندر مؤمنی امروز در حاشیه بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: از روز چهارشنبه 12 فروردین تمامی نیروهای پلیس راهور برای تسهیل بازگشت مسافران نورزی در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: آمارهای نهایی تلفات و تصادفات امشب مشخص می‌شود اما با وجود افزایش 3 درصدی سفرها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته تصادفات و تلفات کاهش قابل توجهی داشته است.

مؤمنی تصریح کرد: در حال حاضر 75 درصد مسافران نوروزی به مبادی اولیه بازگشته‌اند و 25 درصد باقی‌مانده نیز طی امروز و فردا به منازل خود باز می‌گردند.

وی با اشاره به این که طرح نوروزی تا پایان روز 15 فروردین ادامه دارد، تأکید کرد: خوشبختانه مردم زمان بازگشت سفرهای خود را توزیع کردند و مدیریت بازگشت بین روزهای 12 تا 14 فروردین اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راهور ناجا به استان‌های پرتصادف در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و کرمان پرتصادف‌ترین استان‌ها در طرح نوروزی بودند.

وی به مهم‌ترین علت بروز تصادفات نوروزی اشاره کرد و افزود: واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین علت بروز حوادث نوروزی بوده است، از سوی دیگر مهمترین نوع تصادفات نوروزی واژگونی بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بیشترین تصادفات در هفته اول نوروز رخ داد و در هفته دوم شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی با اعلام این که مثلث پلیس، رسانه و مردم در نوروز امسال شکل گرفت و موجب کاهش تصادفات شد افزود: توجه مردم به پیام‌های پلیس موجب شد پرحجم‌ترین عملیات ترافیکی سال با موفقیت انجام شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: بار ترافیک در خروجی استان‌های شمالی، خراسان رضوی و هرمزگان پرحجم است، همچنین خروجی و ورودی استان‌های فارس، اصفهان، قم و تهران بار ترافیکی پرحجمی دارد،

سردار مؤمنی از رانندگان خواست بازگشت از سفر خود را به ساعات پایانی جمعه موکول نکنند و اگر هنوز بازنگشته‌اند، سفر خود را شنبه انجام دهند ضمن این که رانندگان نباید فرصت کم را با سرعت زیاد جبران کنند.

۱۳۹۴/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...