نسخه چاپی

حضور روحانی در اجلاس سران آسیا – آفریقا

اندونزی روز جمعه از شركت دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در آیین شصتمین سالگرد تاسیس كنفرانس كشورهای آسیایی و آفریقایی كه اردیبهشت ماه در جاكارتا و باندونگ برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش نما، اندونزی روز جمعه از شرکت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در آیین شصتمین سالگرد تاسیس کنفرانس کشورهای آسیایی و آفریقایی که اردیبهشت ماه در جاکارتا و باندونگ برگزار می شود، خبر داد.

علوی شهاب، فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی اواخر اسفند ماه سال گذشته دعوتنامه جوکو ویدودو از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در آئین شصتمین سال تاسیس این کنفرانس آسیایی - آفریقایی را تسلیم دکتر حسن روحانی کرد.

اندونزی روز جمعه اعلام کرد تاکنون حضور 30 تن از سران دولت ها و رئیس جمهوری ایران برای شرکت در آیین بزرگداشت شصتمین سالگرد تاسیس کنفرانس آسیایی و آفریقایی تایید شده است.

رهبران و مقامات بلندپایه 109 کشور آسیایی و آفریقایی، 16 کشور ناظر و 25 سازمان بین المللی برای شرکت در این رویداد بین المللی دعوت شده اند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، بنیامین اسکات کارنادی ، یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه اندونزی گفت که تاکنون حضور بیش از 30 تن از سران دولت ها در این نشست ها تایید شده است و با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری، تعداد سران شرکت کننده افزایش می یابد.

وی گفت که در این رویداد بین المللی رهبران کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و رهبران کشورهای دیگر از جمله ایران، چین، کره شمالی، ویتنام، سریلانکا، موزامبیک و سوازیلند نیز شرکت می کنند و این تعداد رو به افزایش است.

براساس برنامه ریزی اندونزی، قرار است نشست کارشناسان ارشد آیین یادبود شصتمین کنفرانس آسیایی – آفریقایی روز یکشنبه 19 آوریل (30 فروردین) برگزار شود. نشست وزیران نیز 20 آوریل (دوشنبه 31 فروردین) و اجلاس مقامات و سران اقتصادی 21 و 22 آوریل (سه شنبه و چهارشنبه اول و دوم اردیبهشت) برگزار می شود.

اجلاس سران آسیا و آفریقا نیز 22 و 23 آوریل (چهارشنبه و پنجشنبه دوم و سوم اردیبهشت) در جاکارتا برگزار خواهد شد.

سران کشورهای شرکت کننده در این رویداد بین المللی همچنین 24 آوریل (جمعه چهارم اردیبهشت) در آیینی در شهر باندونگ اندونزی که سال 1955 برای نخستین بار این کنفرانس در آنجا شکل گرفت، شرکت می کنند.

براساس اعلام اندونزی، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس بین المللی شرکت می کند.

روحانی اخیرا تاکید کرد تهران و جاکارتا در دنیای پرآشوب کنونی می توانند معرف اسلام واقعی و معتدلی باشند که در برابر پدیده شوم تروریسم و خشونت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور استقبال می کند، گفت: تهران و جاکارتا در زمینه فرهنگی و سیاسی به خاطر فرهنگ اسلام و دیدگاه های یکسان در مبارزه با استکبار به یکدیگر نزدیک هستند و می توانند در روابط خود افق های روشن تری را ترسیم کنند.

۱۳۹۴/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...