نسخه چاپی

شمار قربانیان تجاوز عربستان به یمن به 860 كشته رسید

یك سازمان فعال در زمینه حقوق بشر اعلام كرد كه شمار قربانیان 10 روز تجاوز جنگنده‌های سعودی به یمن، به 860 كشته رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس، شبکه خبری «المیادین» جدیدترین آمار قربانیان 10 روز تجاوز عربستان سعودی به یمن را 860 کشته اعلام کرد.

بر اساس این گزارش که از سوی یک سازمان بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر، منتشر شد، در میان کشته‌ها، 160 کودک و 32 زن به چشم می‌خورند.

«والری آموس» مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل پیش از این، ضمن «ابراز نگرانی شدید» درباره درگیری‌ها در یمن از طرف‌های درگیر در این کشور خواست تا همه تلاش خود برای حمایت از شهروندان یمنی را به کار بگیرند.

از سوی دیگر، ائتلاف مدنی یمن ویژه رصد تجاوزات عربستان در گزارشی درباره جنایت‌های این کشور علیه شهروندان یمنی اعلام کرد که این تجاوزات عمدتا در فرودگاه‌ها، نیروگاه‌های برق و انبارهای مواد غذایی صورت می‌گیرد که همین مساله منجر آوارگی هزاران یمنی شده است.

وی خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن گفت: «کسانی که در درگیری‌های یمن مشارکت دارند نباید بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌های پناهندگان و آوارگان یمنی و زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار دهند».

این گزارش در حالی منتشر می شود که تجاوزات سعودی علیه یمن برای دهمین روز متوالی ادامه دارد و تعداد تلفات در یمن بویژه زنان و کودکان افزایش می یابد.

۱۳۹۴/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...