نسخه چاپی

داعش شلوار جین، سیگار و موزیك را ممنوع كرد

گروه تروریستی داعش ساكنان شهر رقه سوریه را تهدید كرد در صورت استعمال سیگار، پوشیدن شلوار جین جذب و داشتن موزیك در تلفن همراه خود زندانی می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روزنامه تلگراف نوشت: گروه تروریستی داعش در اقدامی ساکنان استان رقه واقع در شمال سوریه را تهدید کرده که اگر از شلوار جین جذب استفاده کرده، سیگار بکشند و یا موسیقی در دستگاه تلفن همراه خود داشته باشند زندانی می شوند.

کمپین فعالان مخالف داعش در این خصوص اعلام کردند سکنه‌ای که از این قوانین جدید داعش در منطقه تخطی کنند حداقل با حبس 10 روزه در زندان‌های داعش روبه رو می‌شوند و تنها افرادی که مدت زمان حبس خود را سپری کرده‌اند اجازه زندان را دارند.

در شهر رقه که به عنوان پایتخت داعش در سوریه محسوب می‌شود صدها هزار سوری ساکنند و گشت‌های امنیت اخلاقی متشکل از زنان و مردان عضو داعش در مناطق مختلف این استان به گشت زنی می‌پردازند و افرادی را که گرایشات همجنس گرایی و یا روابط نامشروع دارند به شدت مورد مجازات قرار می‌دهند. هم اکنون نیز مجازات‌های جدید این گروه تروریستی علیه سکنه این شهر شمالی سوریه عرصه را بر سکنه این منطقه تنگ کرده است.

تنها گروهی که ضد داعش محسوب می‌شود و در این منطقه به فعالیت می‌پردازد و اخبارمربوط به گروه تروریستسی مذکور را به خارج از رقه مخابره می‌کند به "رقه در سکوت رو به زوال است" موسوم است.

فعالان این گروه روز شنبه گزارش دادند که اعمال قوانین جدید توسط این گروه تروریستی قابل تغییر است اما آنچنان این قوانین سخت هستند که به این راحتی‌ها داعش از آنها دست نمی‌کشد.

یکی از سکنه رقه به کمپین ضد داعش گفت: در رقه حتی اظهار عقیده نیز جرم محسوب می‌شود و شما نمی‌توانید با تصمیماتی که توسط داعش اتخاذ شده مخالفت کنید و در غیر این صورت دستگیر می‌شوید.

۱۳۹۴/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...