نسخه چاپی

بورس به استراحت رفت

بورس تهران كه طی دو روز معاملاتی گذشته ركوردهای بی سابقه ای ثبت كرده و با افزایش بیش از ۴ هزار واحدی شاخص بورس مواجه شده بود، در معاملات امروز از روند هیجانی خود كاست و به تعادل رسید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، با انتشار بیانیه لوزان و توافق هسته ای ایران و غرب، بورس تهران روند حرکتی خود را تغییر داد و به یکباره با استقبال شدید سرمایه گذاران مواجه شد به طوریکه قیمت تمامی شرکتهای بورسی رشد کرد و شاخص بورس طی دو روز بیش از ۶ درصد افزایش یافت.

به این ترتیب در دو روزمعاملاتی گذشته تقاضای شدیدی در بین تمامی گروه های بورسی به خصوص شرکتهای بانکی و خودرویی حاکم شد و در رویدادی بی سابقه بانک صادرات تقاضای یک میلیاردی خرید را به خود اختصاص داد و بانک ملت و ایران خودرو نیز از تقاضای ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی برخوردار شد.

بهبود اوضاع بورس بعد از ماه ها انتظار و ورود نقدینگی جدید به تالار شیشه ای موجب شد تا مسئولان بازار سرمایه از این فرصت مطلوب استفاده کرده و سهام شرکتهایی که در سال گذشته مجال عرضه پیدا نکردند را روانه بازار کنند بر این اساس مقرر شد تا نخستین عرضه اولیه سال جدید در روز سه شنبه( فردا) صورت گرفته و در جریان آن ۱۰ درصد از سهام سیمان خوزستان دربورس عرضه شود.

اعلام عرضه های اولیه جدید در بازار سرمایه و تجهیز منابع سرمایه گذاران برای خرید سهام این شرکتها در کنار نیاز بورس به استراحت بعد از دو روز طوفانی موجب شد تا در بازار امروز ترمز بورس کشیده شده و بورس تهران اندکی به فاز استراحت برود

به این ترتیب در بازار امروز از صف های خرید سنگین در نمادهای مطرح بازار خبری نبود و قیمت سهام اکثر شرکتها نیز منفی شد بر این اساس شاخص بورس از جهش های پر شتاب خود کاست و با ۵۸۲ واحد افزایش در کانال ۷۰ هزار واحد ماندگار شد.

در بازار امروز شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، بانک ملت، نفت و گاز پارسیان،مپنا،بانک پاسارگاد،تاپیکو، کشتیرانی،ملی مس،بانک صادرات،فولاد خوزستان،چادملو و بانک انصار تاثیر ۱۸۷ تا ۲۰ واحدی بر شاخص بورس گذاشتند در مقابل شرکتهای هلدینگ خلیج فارس،غدیر، گل گهرو توسعه معادن و فلزات با روند نزولی خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

همچنین در بازار امروز سهام پالایشگاه بندرعباس مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شد و بانک صادرات بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار را به خود اختصاص داد به طوری که قیمت این سهم به بالای ۱۰۰ تومان رسید و در رویدادی عجیب و نادر بیش از یک میلیارد از سهام این شرکت داد و ستد شد و حجم معاملات این شرکت به حجم معاملات کل بازار در یک روز رسید.

با این اتفاق حجم معاملات بازار سرمایه به شدت افزایش پیدا کرد و به ۳ میلیارد و ۶۲۳ میلیون سهم رسید و ارزش معاملات نیز تا سطح ۷۳۲ میلیارد تومان رشد کرد. همچنین ارزش بازار سرمایه نیز به سطح ۳۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.

۱۳۹۴/۱/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...