نسخه چاپی

كشف 8 گور دسته جمعی در تكریت عراق

رسانه های متعلق به نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) از كشف 8 گور جمعی جدید در مجموعه كاخ های ریاست جمهوری در تكریت مركز استان صلاح الدین عراق خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از فرارو: رسانه های متعلق به نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) از کشف 8 گور جمعی جدید در مجموعه کاخ های ریاست جمهوری در تکریت مرکز استان صلاح الدین عراق خبر دادند.

نیروهای الحشد الشعبی موفق شدند 8 گور جمعی متعلق به شهدای پایگاه نظامی اسپایکر را در داخل کاخ های ریاست جمهوری تکریت کشف کنند.

در جریان سقوط موصل و بخش های عمده پنج استان عراق در 19 خرداد ماه سال گذشته، یکهزار و 700 جوان زیر 22 سال در پایگاه آموزشی اسپایکر قتل عام شدند.

بر اساس این گزارش، این جوانان هنوز دوران آموزشی خود را به طور کامل طی نکرده بودند که به صورت غافلگیرانه ای به اسارت درآمدند که برخی گزارش ها از اعدام تمامی آنان حکایت دارد و برخی گزارش ها نیز حاکی از آن است که هنوز تعدادی از آنان در اسارت داعش به سر می برند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای الحشد الشعبی هفته گذشته شهر تکریت را از چنگ تروریست های داعش خارج کردند و در پاکسازی کامل این شهر، توانستند گور های دسته جمعی و مکانی که عناصر داعش در مجموعه کاخ های ریاست جمهوری اقدام به اعدام غیرنظامیان می کردند را کشف و شناسایی کنند.

تعدادی از عناصر داعش که در عملیات اخیر نیروهای مردمی عراق دستگیر شدند، گفتند که فرمان قتل عام جوانان پایگاه آموزشی اسپایکر را یک زن صادر کرده بود.

برخی از خبرها حاکی از آن است که افرادی در عشایر منطقه، مسوولان محلی استان صلاح الدین و فرماندهان نظامی، خیانت کرده و با تروریست های داعش در کشتار دانشجویان همکاری کرده اند.

این جنایت یکی از هولناک ترین جنایات داعش در عراق به شمار می رود که دنیا را تکان داد و واکنش نهادهای حقوق بشر مستقل را برانگیخت .

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که داعش با حمایت غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا ایجاد شده و جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

۱۳۹۴/۱/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...