نسخه چاپی

كی‌روش به احتمال 80 درصد می‌رود

رئیس فدراسیون فوتبال شانس ماندن كی‌روش در تیم ملی را 20 درصد اعلام و گفت: اعضای هیات رییسه تاكید بر اجرای تمام و كمال قرارداد كی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران دارند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی کفاشیان پس از پایان جلسه امروز (سه‌شنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ضمن عرض تسلیت به دلیل درگذشت میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی دو خبرنگار ورزشی تسنیم و روزنامه وطن امروز اظهار داشت: در جلسه امروز مجدداً در خصوص وضعیت کارلوس کی‌روش بحث کردیم که همه اعضا متفق‌القول اعلام کردند که کی‌روش باید در تیم ملی بماند.

برای جام جهانی بعدی روی کی‌روش حساب باز کرده‌ایم

وی در ادامه افزود: ما با کی‌روش قرارداد چهار ساله‌ای را امضا کرده‌ایم که از این چهار سال، پنج ماهش گذشته و اگر او بخواهد در این شرایط تیم ملی را ترک کند، ما ضرر خواهیم کرد، چرا که برای جام جهانی بعدی روی کی‌روش حساب باز کرده‌ایم و می‌خواهیم که همچنان در تیم ملی بماند. کی‌روش از نظر فنی کاملاً برای ما تأیید شده و قابل قبول است که در جام ملت‌های آسیا نیز جوانگرایی کرد و اکنون باید بماند تا حاصل این جوانگرایی را ببیند. البته اگر کی‌روش اصرار به رفتن دارد باید سریع‌تر به ما اعلام کند، چرا که زمان کمی داریم.

کی‌روش برود پولی به او پرداخت نمی‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در صورتی که کی‌روش رفتنی شود با او طبق قرارداد عمل خواهیم کرد و قرار نیست پولی به این مربی پرداخت شود. ما در حال حاضر در حال تهیه نامه‌ای هستیم تا به اتفاق اعضای هیئت رئیسه آن را تکمیل کرده و به کی‌روش بدهیم.

دنبال این هستیم که خیلی سریع مشکلات‌مان با کی‌روش برطرف شود

کفاشیان اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس تیم ملی وقت زیادی نداریم و می‌خواهیم طوری عمل کنیم که اگر تصمیم به جدایی کی‌روش باشد، سرمربی جدید وقت برای ارائه برنامه‌های خود داشته باشد. ما به دنبال این هستیم که خیلی سریع مشکلات‌مان با کی‌روش برطرف شود به همین خاطر فردا جلسه‌ای با او خواهم داشت و از این مربی خواهم خواست تا پایان هفته وضعیت خود را مشخص کند. در جلسه فردا مذاکره ما فقط در خصوص ماندن یا رفتن او خواهد بود و بحث دیگری بین ما مطرح نخواهد شد.

کی‌روش سریعتر به ما پاسخ دهد

وی درباره اینکه آیا فدراسیون با خواسته‌های کی‌روش کنار خواهد آمد یا نه، گفت: ما طبق قرارداد به تمام تعهدات خود عمل خواهیم کرد. اگر مشکل او مربوط به مالیات باشد آن را برعهده خواهیم گرفت و چنانچه حقوق عقب‌افتاده داشته باشد آن را پرداخت خواهیم کرد. ما می‌خواهیم خیلی سریع این وضعیت پیش برود و تکلیف نهایی شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه به خاطر تعطیلات نتوانست با کی‌روش دیدار کند، افزود: پس از بازگشت تیم ملی به خاطر تعطیلاتی که بود نتوانستم با کی‌روش دیدار کنم اما از طریق مترجم پیغام خود را به او رساندیم. مصوبات هیئت رئیسه را که امروز به تصویب رسید در نامه‌ای به کی‌روش خواهیم داد و برای او ضرب‌الاجل یک هفته‌ای تعیین کرده‌ایم تا هرچه سریعتر به ما پاسخ بدهد.

کی‌روش نمی‌تواند درباره اختیارات اسدی صحبت کند

کفاشیان درباره اختلاف کارلوس کی‌روش با علیرضا اسدی گفت: در جریان برخی از این مشکلات هستم اما سرمربی تیم باید بداند وظایف مشخص خود را دارد و دبیرکل هم وظایفی دارد که کاملا مشخص است. کی‌روش نمی‌تواند درباره مسائل فدراسیون فوتبال و اختیارات دبیرکل صحبت کند یا بخواهد تصمیمی بگیرد. او باید در خصوص بحث مسابقات، برنامه‌ریزی‌ تیم ملی و مسائل فنی تیم صحبت کند همانطور که تا پیش از این اینگونه بود. کی‌روش فقط در خصوص مسائل فنی صحبت خواهد کرد و در این شرایط نمی‌توانیم ایرادی بگیریم و بگوییم کار درست است یا غلط.

کی‌روش برود، باید 3 ماه حقوقش را ببخشد

وی در پاسخ به این سوال که در صورت فسخ قرارداد از سوی کی‌روش این مربی باید غرامتی به فدراسیون فوتبال بدهد یا نه، اظهار داشت: در جلسه امروز هیئت رئیسه و در مصوبات بحث فسخ قرارداد مطرح شد که اگر از سوی فدراسیون فوتبال این قرارداد فسخ شود ما باید به کی‌روش غرامت بدهیم اما اگر او به هر دلیلی بخواهد قطع همکاری کند باید 3 ماه حقوقش را ببخشد.

کی‌روش 80 درصد می‌رود

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا در صورت رفتن کی‌روش این فدراسیون گزینه‌ای را مدنظر دارد که به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کند، عنوان کرد: تا به حال با کی‌روش صحبتی نکرده‌ام اما از کمیته فنی و توسعه درخواست داشتم که به دنبال گزینه‌های جدیدی باشند تا در صورت قطع همکاری با کی‌روش سریعا به ما معرفی کنند.

کفاشیان در واکنش به این موضوع که برخی بازیکنان تیم ملی از جمله نکونام اعلام کردند که در صورت رفتن کی‌روش به تیم ملی و بازیکنانش آسیب می‌رسد، گفت: بازیکنان تیم ملی قدر همکاری‌ها را می‌دانند، در تمام این مدت با تمام سختی‌ها و مشکلات کنار آمدند و مطمئنا اگر گزینه‌ دیگری هم جایگزین کی‌روش شود، بازیکنان نهایت همکاری را با او انجام خواهند داد تا تیم ملی به موفقیت برسد.

وی درباره اینکه در نظرسنجی شب گذشته برنامه نود 80 درصد مخاطبان مخالف تغییر کادرفنی و رفتن کی‌روش بودند، گفت: به نظر من کی‌روش به احتمال 80 درصد از تیم ملی می‌رود و فقط 20 درصد شانس ماندن دارد.

مالیات کی‌روش 4 برابر شد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بحث مالیات کارلوس کی‌روش و اینکه چرا تا حالا چنین بحث‌هایی مطرح نبود و به یکباره بحث مالیات به میان آمده است، خاطرنشان کرد: ما مالیات سال 91 و 92 کی روش را محاسبه کردیم و مالیات او هم پرداخت شد، همچنین بخشی از مالیات سال 93 را پرداخت کردیم اما به یک باره دیدیم که مالیات او 4 برابر شد به همین دلیل مراتب اعتراض‌مان را اعلام کردیم که چرا قبلا مالیات کی‌روش یک بوده و اکنون مالیات او 4 است. آنها به ما گفته‌اند که مالیات محاسبه شده فعلی درست است و از این به بعد اینگونه محاسبه خواهد شد.

کفاشیان افزود: ما تابع قانون هستیم و منتظریم ببینیم چه تصمیمی در خصوص مالیات کی‌روش گرفته می‌شود، این مربی به اداره مالیات رفته و مذاکره‌ای هم انجام داده تا مشکلش حل شود. از وزارت اقتصاد و دارایی نیز کمک می‌خواهیم و امیدوارم به ما تخفیف بدهند تا این مالیات مشکل‌ساز نشود. ما هنوز پول‌های بلوکه شده خود را نتوانسته‌ایم آزاد کنیم و با مشکل مالی روبه‌رو هستیم، اتفاقاً در مصوبه امروز هیئت رئیسه این موضوع نیز در مصوبات قرار داده شد تا پیگیر آزادی پول‌هایمان باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال مانند سازمان لیگ عمل نخواهد کرد و پرداخت مالیات‌ها را به خود مربیان منتقل نمی‌کند، اظهار داشت: سازمان لیگ با فدراسیون متفاوت است. ما در قرارداد 4 سال اول با کی‌روش توافق کردیم که مالیات بر عهده فدراسیون باشد و این توافق در قرارداد 4 سال دوم نیز لحاظ شد، با این وضعیت پرداخت مالیات او در قرارداد آینده نیز برعهده ما است که به آن عمل خواهیم کرد.

ضرب‌الاجل 72 ساعته کفاشیان به کی‌روش

به گزارش مشرق، کفاشیان پس از جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه سه ساعتی اعضای هیات رییسه بر رضایت‌شان از عملکرد کارلوس کی‌روش تاکید کردند و مصوب شد که قرارداد منعقد شده با این مربی که پس از جام جهانی صورت گرفت به شکل کامل اجرا شود. این قرارداد 4 ساله است و کی‌روش را موظف می‌کند که کارش را تا پایان جام جهانی 2018 روسیه ادامه دهد. بر اساس این قرارداد اگر کی‌روش را نخواهیم باید حقوق یک سال او یعنی مبلغی در حدود یک میلیون و 400 هزار دلار را پرداخت کنیم و اگر کی‌روش تمایل به همکاری نداشت باید حقوق سه ماه خود را بابت غرامت به فدراسیون پرداخت کند.

کفاشیان با بیان این که کی‌روش 72 ساعت برای تعیین نظرش فرصت دارد، گفت: ما اصلا وقت نداریم. امروز نامه‌ای را برای کی‌روش می‌فرستیم که در آن ضمن اعلام حمایت قاطع اعضای هیات رییسه از او می‌خواهیم تا پاسخ ما را حداکثر تا پایان هفته که حدود 72 ساعت می‌شود، بدهد. اگر کی‌روش اصرار کند که می‌خواهد از ایران برود باید تفاهم‌نامه‌ای را بنویسیم و طبق آن از یکدیگر جدا شویم.

۱۳۹۴/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...