نسخه چاپی

مهلت اجرای قانون تاسیس مدارس غیردولتی تمدید شد

نمایندگان مجلس كلیات طرح تمدید مهلت قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی را تصویب كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز مجلس، با تغییر دستور کار جلسات علنی پارلمان و در دستور کار قرار گرفتن طرح تمدید مهلت قانونی تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی موافقت کردند.

این درخواست تغییر دستور با امضای ۵۰ نماینده تقدیم هیئت رئیسه شده بود و وکلای ملت با ۱۱۲ رای موافق، ۲۵ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با تغییر دستور کار صحن علنی علنی و بررسی با اولویت طرح مذکور موافقت کردند.

پس از این تغییر دستور کلیات طرح تمدید مهلت قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مورد بررسی قرار گرفت و وکلای ملت با ۱۴۴ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن مجلس با آن موافقت کردند.

در جریان بررسی کلیات این طرح عطاءالله سلطانی صبوری نماینده مردم رزن در مجلس طی سخنانی گفت: قانون مذکور از سال ۶۷ به تصویب رسیده و در سال ۶۹ اجرایی شده است. همچنین این قانون در سال ۸۷ اصلاح و برای ۵ سال اجرایی شد. پس از آن در سال ۹۲، اجرای این قانون مجددا تمدید شد و حالا مهلت اجرای آن به پایان رسیده و باید مجددا تمدید شود.

بهارستان نشینان در ادامه به دلیل وجود مشکلاتی در جزئیات این طرح، آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع دادند.

۱۳۹۴/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...