نسخه چاپی

درخواست مجدد دانشجویان برای صدور مجوز تجمع مقابل سفارت عربستان

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و امام صادق(ع) با صدور نامه‌ای به وزارت كشور مجددا از این وزارتخانه خواست با تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل سفارت عربستان در تاریخ ۲۴ فروردین موافقت كند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، متن این نامه بدین شرح است:

« وزارت محترم کشور جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
همانگونه که مستحضرید بسیج دانشجویی دانشگاه تهران قصد داشت تا در تاریخ ۱۸ فروردین سال جاری تجمعی از دانشجویان و مردم را به جهت محکومیت جنایت دولت سفاک سعودی در برابر سفارت آن کشور برگزار کند.

متاسفانه محافظه کاری دستگاه‌های اجرایی به جهت آنکه مبادا خدایی نکرده مسئولین سعودی حج برای هموطنان ما مشکلی بوجود آورند سبب شد تا مجوز این برنامه توسط وزارت‌خارجه که گویا این روزها کل سپهر سیاست خارجی را در تعامل با آمریکا می‌داند لغو شود.

اینکه یکی از دلایل تأسیس وزارت‌خارجه در کشورهای گوناگون حفاظت از اتباعشان در سایر کشورها است و وزارت خارجه ما متاسفانه تا آن حد منفعل است که از ترس آنکه سعودی‌ها به خود جرأت بدهند تا مزاحمتی ایجاد کنند مجوز برنامه‌ای را لغو می‌کند موضوعی نیست که در اینجا بتوان به آن پرداخت.

منتها برفرض متقن بودن چنین دلیلی باید خاطر نشان کرد که در تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ موضوعی رخ داده -و متاسفانه باز هم به جهت محافظه کاری وزارت‌خارجه تا روز ۱۸ فروردین علنی نشد- که بهانه های واهی را از دست وزارت خارجه برای لغو مجوز خواهد گرفت.

تعرض به دو جوان ایرانی در فرودگاه جده نشان داد که این سعودی ها هستند که اتفاقا سیاست خارجه‌ای وقیحانه را در پیش گرفته‌اند و وزارت خارجه ما متاسفانه گویا مصمم است تا به هر شکل و عنوانی با کوتاه آمدن در برابر آنها عزت مسلمین و کرامت ایرانی را لگدمال کند.

وقایع اتفاق افتاده در چند روز اخیر ما را مصمم ساخت تا بار دیگر با برگزاری تجمعی از دانشجویان و ملت انقلابی در برابر سفارت سعودی لااقل ابراز انزجار شدید خود را از سیاست‌های منطقه ای این رژیم سفاک و هم چنین تعرض به دو نوجوان ایرانی اعلام داریم.

لذا بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با همراهی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) مجددا از وزارت کشور درخواست دارد تا با صدور مجوزی در تاریخ دوشنبه ۲۴ فروردین ساعت ۱۷ عزت از دست رفته ملت ایران را که متاسفانه تا به حال در راستای بازپس گیری آن فقط به مصاحبه‌ها اکتفا شده را دوباره احیا کند. همچنین در جهت آرمان اصلی امام عزیز که همانا دفاع از مستضعفین و مظلومان است در ام القرای جهان اسلام عکس العملی مناسب انجام گیرد».

۱۳۹۴/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...