نسخه چاپی

احراز هویت مشتركان سیم كارت از فردا

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همكاری اپراتورهای تلفن همراه، از فردا یكشنبه ۲۳ فروردین ماه، احراز هویت مشتركان سیم كارت را با مطابقت كدملی مالكان اجرا می كند.

به گزارش نما به نقل از مهر: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری اپراتورهای تلفن همراه، از فردا یکشنبه ۲۳ فروردین ماه، احراز هویت مشترکان سیم کارت را با مطابقت کدملی مالکان اجرا می کند.

مطابقت کدملی دارندگان سیم‌کارت باهدف ساماندهی بازار سیم کارتهای موبایل و جلوگیری از سوء استفاده از سیم کارتهای بی نام و نشان و فاقد هویت صورت می گیرد.

این طرح از بهمن ماه سال ۹۳ آغاز شده و در فاز نخست به مشترکان سیم کارت مهلت داده شد تا کدملی خود را برای شناسایی به بانک اطلاعاتی اپراتور ارسال کنند؛ در این فاز ارتباط مشترکانی که کدملی خود را اعلام نکرده بودند از ۸ فروردین ماه امسال قطع شد.

هم اکنون رگولاتوری با همکاری اپراتورهای موبایل، مطابقت کدملی های اعلام شده را با هویت مشترکانی که از سیم کارتها استفاده می کنند آغاز کرده است.

پس از اجرای ساماندهی سیم کارتهای موجود در بازار تلفن همراه طبق هویت مالکان، در فاز بعدی رگولاتوری ساماندهی افراد حقیقی که بیش از ۱۰ سیم کارت دارند را نیز در دستور کار قرار خواهد داد چرا که براساس قانون مجاز نیست که یک فرد حقیقی بیش از ۱۰ سیم کارت به نام خود داشته باشد؛ براین اساس پس از احراز هویت این مشترکان و ساماندهی سیم کارتها، نسبت به قطع این سیم کارتها نیز اقدام خواهد شد.

۱۳۹۴/۱/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...