نسخه چاپی

سیم كارت فعال خود را در اختیار دیگران نگذاریم

عکس خبري -سيم کارت فعال خود را در اختيار ديگران نگذاريم

سرهنگ جمالی گفت: بسیاری از پرونده‌های كلاهبرداری با سوءاستفاده از سیم‌كارت‌هایی انجام می‌شود كه در اختیار مالك اصلی آن‌ها نیست.

به گزارش نما ،سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: بررسی‌های پرونده‌های تشکیل شده در اداره پلیس نشان می‌دهد که بسیاری از جرایم و کلاهبرداری‌های اینترنتی با سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های تلفن همراه که به نام سایر افراد است، انجام می‌شود.

او افزود: از آن‌جا که در صورت انجام هرگونه اعمال مجرمانه و یا ایجاد هرگونه مزاحمت و سوءاستفاده از طریق سیم‌کارت در فضای مجازی این مالک سیم کارت است که باید پاسخگو باشد و قانون وی را می‌شناسد، کاربران نباید سیم کارت روشن و فعال خود را در اختیار دیگران قرار دهند و در صورت واگذاری نسبت به انتقال سند آن به نام مالک جدید اقدام کنند.

جمالی ادامه داد: در صورت واگذاری و فروش سیم کارت خود به غیر، حتماً حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی که با آن سیم‌کارت فعال شده‌اند را حذف کنید چرا که این احتمال می‌رود از اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی توسط خریدار سیم‌کارت سوءاستفاده شود.

رئیس پلیس فتا ایلام اظهار کرد: به شهروندان توصیه می کنیم قبل از بروز هر مشکلی با مراجعه به مراکز معتبر از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند و نسبت به تعیین تکلیف آنان اقدام کنند.

۱۳۹۹/۶/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...