نسخه چاپی

مردم حج عمره را تحریم كنند

نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران باید سفر حج عمره را تحریم كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس از اراک محمدحسن آصفری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح رام دوم قطار اراک ـ‌ مشهد اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در فرودگاه جده از وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت توقع داریم تا این پرونده را با جدیت دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدام ننگین ماموران سعودی برای مردم کشور ما قابل قبول نخواهد بود بیان کرد: اگر کشور ایران در سال گذشته و در ماجرای کشته شدن دو زن ایرانی در عربستان بر اثر سانحه رانندگی با قاطعیت برخورد می‌کرد الان شاهد بروز این قبیل اتفاقات و توهین به نوجوانان ایرانی نبودیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت ایران نباید از این مسئله به سادگی عبور کند و عوامل این اتفاق نیز باید به اشد مجازات برسند.

آصفری تاکید کرد: هزینه سفرهای حج عمره به صورت سالانه 12 هزار میلیارد تومان را وارد خزانه دولت عربستان کرده و این کشور نیز با این سرمایه‌های کلان اقدام به ساخت سلاح‌های هسته‌ای می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات تیم هسته‌ای ایران بیان کرد: اگر امروزه مذاکرات هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود و وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده می‌توانند مقتدرانه در عرصه بین‌الملل حاضر شوند به دلیل حمایت‌ها و پشتیبانی مردم از دولت است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصل دیپلماسی بر پایه قدرت استوار است که اگر این مؤلفه نباشد قطعا دیپلماسی نیز بی‌معنا خواهد بود.

آصفری ادامه داد: کشورهای غربی از پشتیبانی مردم ایران از دولت به خوبی آگاه هستند و همین موضوع سبب شده تا این کشورها بر سر میز مذاکرات هسته‌ای حاضر شوند.

به گفته وی نمایندگان مردم ایران در تیم مذاکره کننده باید بدانند که از حمایت صددرصدی مردم برخوردار هستند و آنان نیز باید بکوشند تا در توافق هسته‌ای عزتمندی مردم ایران حفظ شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری نیز دو مؤلفه لغو همه تحریم‌ها و به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای را به عنوان چارچوب اساسی توافقنامه بیان کرده‌اند و تیم مذاکره‌کننده نیز باید بر اساس این مؤلفه‌ها حرکت کند.

آصفری افزود: متأسفانه در عصر کنونی کسانی پرچمدار مبارزه با سلاح هسته‌ای هستند که خود به تولید سلاح هسته‌ای و کشتار مردم بی‌گناه مشغول می‌باشند و این کشورها باید بدانند که سلاح هسته‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.

وی بیان کرد: کشورهای غربی اگر بخواهند می‌توانند بر تحریم‌ها و فشارهای خود ادامه دهند اما این را هم بدانند که دولت و ملت ایران از آغاز انقلاب تاکنون تحریم بوده و در این مدت به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای غربی باید تحریم‌ها علیه کشور ایران را لغو کرده و حقوق این کشور را به رسمیت بشناسند و این در حالی است که دولت ایران در بخش هسته‌ای اعتمادسازی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

آصفری در ادامه با بیان اینکه یمن باتلاقی برای عربستان است خاطر نشان کرد: اگر عربستان به حمله‌های نظامی خود به این کشور ادامه دهد قطعا این کشور را به باتلاقی برای خود تبدیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروزه تاریخ مصرف دولت‌های دیکتاتور پایان پیدا کرده است، اظهار داشت: زمان استبداد دولت‌های دیکتاتور به اتمام رسیده و این دولت‌ها باید اداره امور کشورهای خود را به ملت واگذار کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران در تمامی دوران‌ها خواستار ایجاد اتحاد، انسجام و وحدت بین همه ملت‌ها و دولت‌ها بوده است و بدون تردید همه کسانی که به دنبال تفرقه‌افکنی در میان شیعه و سنی هستند از دست نشاندگان آمریکا و اسرائیل می‌باشند.

آصفری در پایان خواستار اتمام پروژه خطوط ریلی اراک ـ خمین و اراک ـ قصر شیرین شد و خاطر نشان کرد: امید می‌رود با استفاده از اعتبارات موجود در سال جاری سرعت جا‌به‌جایی مسافر در خطوط ریلی این استان افزایش پیدا کند.

معاون عمرانی استانداری مرکزی نیز در ادامه گفت: راه‌آهن در اراک از قدمتی چندین ساله برخوردار است که با توجه به این امر این شهر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل برخوردار است.

مهدی زندیه‌وکیلی با بیان اینکه خطوط ریلی اراک قلب تپنده خطوط ریلی کشور است، افزود: شهر اراک از بهترین شرکت‌های خدمات‌رسان در این زمینه از جمله شرکت واگن پارس برخوردار است که این کارخانه از آمادگی لازم برای پاسخگویی به نیاز ریلی کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در صورت فراهم شدن کامل زیرساخت‌ها تا پایان سال جاری قطار حومه‌ای اراک ـ مهاجران افتتاح خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: با راه‌اندازی ترنست اراک ـ تهران مدت زمان جابه‌جایی در بین این دو شهر به کمتر از سه ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

۱۳۹۴/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...