نسخه چاپی

مهران مدیری به حاشیه رفت

یك فیلمنامه‌نویس درباره‌ی سریال‌های نوروزی كه امسال از صدا و سیما پخش شد به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: یک فیلمنامه‌نویس درباره‌ی سریال‌های نوروزی که امسال از صدا و سیما پخش شد به اظهار نظر پرداخت.

علی خودسیانی منطقه اصفهان، با بیان اینکه در ایام نوروز امسال سریال شاخصی در تلویزیون وجود نداشته است، اظهار کرد: امسال تنها مجموعه «کلاه قرمزی» بود که توانست مخاطب را جذب کند و بقیه شبکه‌ها نسبت به سال‌های گذشته افت وحشتناکی داشتند.

وی افزود: مجموعه «کلاه قرمزی» به اندازه سال‌های گذشته توانست در جذب مخاطب موفق باشد، چراکه دوست داشتنی و خاطره‌انگیز است. این سریال ممکن است رشد نکرده باشد اما مطمئنا دچار افت نیز نشده است.

«فوق سری» جای خالی «پایتخت» را پر نکرد

این نویسنده سینما و تلویزیون به مجموعه «فوق سری» اشاره و اضافه کرد: شبکه یک سیما با نمایش مجموعه «فوق سری» امسال ثابت کرد که غیر از سریال «پایتخت»، سریال دیگری را نمی‌تواند نمایش دهد که شبکه یک و مخاطبانش را ارضاء کند.

خودسیانی ادامه داد: اگر چنین سریالی را کارگردان دیگری کار کرده بود می‌توانستیم آن را سریال خوبی بدانیم اما وقتی نام مهدی فخیم‌زاده به میان می‌آید، انتظارها تغییر می‌کند. این کار در حد و اندازه‌های مهدی فخیم‌زاده، شبکه اول سیما و نیروی انتظامی نبود.

او تأکید کرد: چرا اصرار می‌شود که فخیم‌زاده، هم بنویسد، هم کارگردانی کند و هم در دو نقش بازی کند. مگر یک فرد 70 ساله چقدر انرژی دارد؟

مهران مدیری به حاشیه رفت

وی به مجموعه نوروزی پخش شده از شبکه سه سیما اشاره و با بیان اینکه کار امسال مهران مدیری نیز در حد و اندازه‌های او نبوده است، تصریح کرد: در مورد سریال «در حاشیه» که از شبکه سه سیما پخش شد، باید بگویم که مهران مدیری یک کارگردان دوست‌داشتنی و توانمند است. در این مجموعه، او تمام طنزپردازان هم دوره و شاگردان خود را گرد هم آورد اما متأسفانه فیلمنامه و قصه خوبی برای این سریال وجود نداشت.

خودسیانی گفت: در چنین وضعیتی که فیلمنامه خوب وجود ندارد، اگر مهران مدیری هم کارگردان باشد، کار و کارگردان به حاشیه خواهد رفت.

وی درخصوص واکنش برخی از پزشکان جامعه پزشکی کشور به این سریال اظهار کرد: این کار جامعه پزشکی اشتباه است چراکه این سریال، سریال قابل دفاعی نیست و جامعه پزشکی نباید این‌گونه رفتار کند.

این نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه این واکنش‌ها بر کار مهران مدیری تأثیری نداشته است، خاطرنشان کرد: مهران مدیری آدمی نیست که از چیزی یا کسی تأثیر بپذیرد یا بخواهد چیزی را سانسور کند. اصلا قصه‌ای وجود ندارد که بخواهد سانسور شود.

خودسیانی ادامه داد: اعتراض پزشکان به این موضوع است که چرا جامعه پزشکی به سخره گرفته شده و لودگی در سریال وجود دارد. اینکه این سریال لودگی است درست است اما این مجموعه ربطی به جامعه پزشکی ندارد. جامعه پزشکی نباید حساس شوند چراکه این سریال آنقدر ارزش، تأثیر، بیننده و مخاطب ندارد.

وی افزود: نه سریال «در حاشیه» ارزش صحبت کردن دارد و نه اعتراض جامعه پزشکی به جاست. به نظر من جامعه پزشکی و دولتی‌ها نباید وارد این‌چنین بازی‌هایی شوند.

«سر به راه» افتضاح بود

این نویسنده، سریال «سر به راه» را که از شبکه تهران پخش شد، بسیار ضعیف توصیف کرد و ادامه داد: این سریال به هیچ وجه نتوانست من را جذب کند و هرچقدر تلاش کردم که این سریال را بدون اعصاب خوردی نگاه کنم، نتوانستم.

خودسیانی گفت: در سری نخست سریال «ستایش» که سعید مطلبی آن را نوشته بود، قصه مناسب بود و مخاطب را جذب می‌کرد اما از لحاظ کارگردانی، کار شاقی انجام نشده بود. جذب مخاطب در این سریال به واسطه قصه و چهره نرگس محمدی بوده است.

فیلم‌نامه سریال‌ها مشکل داشت

خودسیانی تصریح کرد: باید جمله هر سال دریغ از پارسال را در مورد سریال‌های امسال تکرار کرد. البته برخی نمایش چنین سریال‌هایی را به واسطه تغییر در مدیران صداوسیما می‌دانند اما این توجیه مناسبی نیست.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که هم اکنون در سازمان وارد شده‌اند، از کوچه و بازار نیامده‌اند بلکه از دل همین صدا و سیما انتخاب شده‌اند.

این نمایشنامه‌نویس اضافه کرد: تهیه‌کنندگان سریال‌ها هم از افراد حرفه‌ای سازمان صدا و سیما بوده‌اند اما به نظر من فیلم‌نامه‌ها مناسب نوشته نشده بود و مشکل داشت.

علی خودسیانی نویسنده سریال‌هایی همچون «دنیای شیرین»، «من نه منم»، «تولدی دیگر»، «همچون سرو» و «نیمکت» است.

۱۳۹۴/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...