نسخه چاپی

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر كه مجوز استخدام نیروی انسانی به صورت شفاهی صادر و زمان آن مشخص شده است، گفت: به محض آنكه مجوز به صورت كتبی ابلاغ شود، دستورالعمل مربوطه را صادر خواهیم كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که مجوز استخدام نیروی انسانی به صورت شفاهی صادر و زمان آن مشخص شده است، گفت: به محض آنکه مجوز به صورت کتبی ابلاغ شود، دستورالعمل مربوطه را صادر خواهیم کرد.

علی‌اصغر فانی در حاشیه "همایش یاس مهربانی" درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: مجوز استخدام شفاها داده شده، زمان آن مشخص و آزمون را سازمان سنجش و آموزش و پرورش مشترکا برگزار می‌کنند.

وی افزود: روز گذشته هم پیگیر بودم تا این مجوز کتبا ابلاغ شود. به مجرد آنکه مجوز کتبا ابلاغ شود دستورالعمل مربوط صادر خواهد شد و همه جزییات در آن مشخص است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برحسب نیاز به نیروی انسانی و با توجه به جنسیت، رشته و جایگاه جغرافیایی در آموزش و پرورش توزیع نیازها را در دستورالعمل اعلام می‌کنیم، گفت: کسانی که پذیرفته می‌شوند باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش معلمی ببینند.

گسترش مدارس دولتی نسبت به مدارس خاص

فانی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش مدارس خاص از جمله سمپاد نیز اعلام کرد: سال گذشته سیاست کاهش مدارس خاص ابلاغ شد اما توجه داشته باشید زمانی که دانش‌آموز ما وارد مدرسه می‌شود تا فارغ‌التحصیل نشود، نمی‌توانیم او را جابه‌جا کنیم. این سیاست را با شیب ملایم با توجه به صلاح دانش‌آموز شروع کردیم و آثار آن را طی سه تا چهار سال آینده خواهیم دید.

وی افزود: پذیرش دانش‌آموزان در مدارس خاص با توجه به شرایط هر منطقه بازتعریف شده که البته به معنای کاهش تعداد آنها نیست و بستگی به شرایط دارد. در مجموع به نظر می‌آید تعداد مدارس دولتی نسبت به مدارس خاص گسترش یابد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره چرایی تغییر عناوین استادیار، دانشیار و... در طرح رتبه‌بندی معلمان به ارشد خبره عالی اعلام کرد: در قانون مدیریت خدمات کشوری، پنج رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی پیش‌بینی شده که ما طبق همان، طرح را تدوین می‌کنیم.

پیگیر پرداخت معوقات فرهنگیان هستیم

فانی درباره پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان نیز گفت: روز گذشته هم پیگیر پرداخت این معوقات بودیم و اگر آن را بپردازیم دیگر آن را اعلام نمی‌کنیم.

وی درباره نتیجه طرح آزمایشی بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه گفت: هنوز سازمان پژوهش اعلام نظر قطعی درباره نتایج این طرح ارائه نکرده است.

زمان انتخاب رشته دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره زمان انتخاب رشته دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان در انتهای سال نهم رشته خود را مشخص می‌کنند و از سال دهم در رشته انتخابی ادامه تحصیل می‌دهند.

فانی همچنین درباره پرداخت وجه پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی هشدار دارد و گفت: مدارس در قبال پیش‌ثبت‌نام نباید وجهی از والدین دریافت کنند. ثبت‌نام اولیه برای این مدارس اشکالی ندارد اما دریافت پول مجاز نیست.

اعتبارات توزیع شیر مدارس هنوز تامین نشده است

وی درباره تکلیف مدارس واگذار شده به بخش خصوصی با توجه به مخالفت مجلس شورای اسلامی گفت: نامگذاری این طرح به "واگذاری" غلط است. در ماده 22 قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه مصوب سال 89 آمده است که دولت می‌تواند مدارسی را به مشارکت بگذارد و این اقدام قانونی بوده است و اگر رسانه‌ها یا مدیران آموزش و پرورش این نامگذاری را انجام داده‌اند غلط بوده است و نمی‌توان عنوان واگذاری را بر آن نهاد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان درباره توزیع شیر در مدارس نیز گفت: اعتبارات مربوط هنوز تامین نشده است.

۱۳۹۴/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...