نسخه چاپی

دستاوردهای سفر شمخانی به روسیه

دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان گفت: اقدامات فعال و مثبت ایران كه نقش مهمی در منطقه داشته است مورد تایید دبیران شورای امنیت ملی كشورهای مختلف قرار گرفت و در ملاقات ها نیز به این مسئله اشاره گردید.

به گزارش نمابه نقل از مهر، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان سفر دو روزه به فدراسیون روسیه بامداد چهارشنبه وارد تهران شد.

شمخانی در جریان این سفر ضمن ملاقات با رییس جمهور و دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای سخنرانی کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به تهران با تشریح دستاوردهای این سفر گفت: پیشنهادات سازنده جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجاربی که در مقابله با جریان های تروریستی داشته است به منظور تقویت امنیت منطقه ای مبتنی بر توان بومی مورد استقبال کشورها قرار گرفت.

وی افزود؛ اقدامات فعال و مثبت ایران که نقش مهمی در منطقه داشته است مورد تایید دبیران شورای امنیت ملی کشورهای مختلف قرار گرفت و در ملاقات ها نیز به این مسئله اشاره گردید.

علی شمخانی گفت؛ همزمان با این سفر موضوع تحویل سامانه دفاعی اس ۳۰۰ نیز مورد تصویب قرار گرفت که این موضوع نیز نشانه مثبتی از سوی روسیه در راستای گسترش همکاری های دفاعی و امنیتی با ایران است.

وی تصریح کرد؛ امیدواریم نتایج و دستاوردهای این اجلاس و رایزنی های صورت گرفته را در جهت تامین امنیت و آرامش برای مردم و خشکاندن ریشه های تروریسم شاهد باشیم.

۱۳۹۴/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...