نسخه چاپی

حذف نوشابه و سوسیس از بوفه مدارس

مدیر كل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، برنامه های هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت را اعلام كرد و گفت: امسال موفق شدیم نوشابه، سوسیس و كالباس را از بوفه های مدارس حذف كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حسن ضیاء الدینی روز چهارشنبه در نشست خبری ایمنی غذا از مزرعه تا سفره با اشاره به نظارت بر بوفه های مدارس یادآور شد: با همکاری وزارت بهداشت از بوفه ۸۰ هزار مدرسه ، بازدید به عمل آمد که حدود دو درصد آنها مشکل داشتند.

وی خاطرنشان کرد:طی این هفته ۳۰۰ هزار دانش آموز در زمینه تغذیه سالم، بیماری های واگیر و پیشگیری از بیماری ها آموزش خواهند دید.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، برگزاری همایش استانی سفیران سلامت در مقطع متوسطه را یکی دیگر از برنامه های مدارس برای هفته سلامت اعلام کرد و افزود: برنامه ویژه هفته سلامت، چهارشنبه دوم اردیبهشت همزمان در سراسر کشور به صورت نمادین در یکی از مدارس شهرری برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره غذای سالم طی هفته سلامت، خاطرنشان کرد: همچنین کارگاه های آموزشی برای افزایش آگاهی والدین برگزار می شود زیرا تغذیه سالم در مدارس اعمال می شود اما کودکان در منازل ممکن است غذای ناسالم مصرف کنند که در این زمینه به والدین آنان آموزش های لازم ارائه خواهد شد.

۱۳۹۴/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...