نسخه چاپی

هاری روزانه ۱۶۰ قربانی می‌گیرد

گزارش جدید «اتحاد جهانی مقابله با هاری» نشان می‌دهد كه سالانه حدود ۵۹ هزار نفر در جهان بر اثر این بیماری عفونی و قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در این گزارش تاکید شده که باید اقدامات بیشتری برای واکسینه کردن سگ‌ها به ویژه در کشورهای فقیر انجام شود و واکسن لازم برای قربانیان گازگرفتگی نیز اید آسان‌تر و بیشتر در دسترس باشد.

هاری نوعی عفونت ویروسی است که تقریبا در ۱۰۰ درصد موارد قابل پیشگیری است. ویروس هاری می‌تواند تمام پستانداران را مبتلا کند اما بر اساس این گزارش در ۹۹ درصد موارد، سگ‌های خانگی عامل مرگ و میر انسانی هستند.

بیشتر کشورهای توسعه‌یافته جهان، بیماری هاری را در میان سگ‌ها ریشه‌کن کرده‌اند اما این بیماری هنوز در کشورهای در حال توسعه در میان سگ‌های خانگی وجود دارد.

بنابر گزارش اتحاد جهانی مقابله با هاری، روزانه حدود ۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان می‌دهند که اکثریت قریب به اتفاق این موارد در آسیا (۶۰ درصد) و آفریقا (۳۶ درصد) رخ می‌دهد. هند نیز به تنهایی ۳۵ درصد از مرگ ومیر ناشی از هاری را به خود اختصاص داده که بیشتر از هر کشور دیگری است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در گزارش جدید تاکید شده که موثرترین و به‌صرفه‌ترین شیوه مبارزه با هاری واکسینه کردن سگ‌ها است.

۱۳۹۴/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...