نسخه چاپی

تماس تلفنی رئیس جمهوری چین با شاه عربستان درباره یمن

وزارت خارجه چین امروز (شنبه) اعلام كرد، شی جین پینگ در تماسی تلفنی با شاه عربستان بر لزوم دستیابی فوری به راه حلی برای بحران یمن تاكید كرده است.

به گزارش نما، در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین گفته است که شرایط در یمن امنیت و ثبات خاورمیانه و خصوصا منطقه خلیج فارس را تهدید می‌کند و تلاش‌ برای یافتن راه حل صلح آمیز سیاسی برای خروج این کشور از بحران ضروری است و باید این تلاش‌ها افزایش یابد.

شی جین پینگ تاکید کرد، تمامی طرف‌ها باید از تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و پیشنهادات شورای همکاری خلیج فارس پیروی کرده و از برقراری صلح و عادی شدن اوضاع در سریع‌ترین زمان ممکن حمایت کنند.

رئیس جمهوری چین در ادامه افزود: پکن مایل است که تماس نزدیکی با تمامی طرف‌ها داشته باشد و همکاری خود را به منظور یافتن راه حلی مناسب در سریعترین زمان ممکن افزایش دهد.

طبق اعلام وزارت خارجه چین این تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان روز جمعه انجام شد و ملک سلمان موضع عربستان سعودی را در قبال یمن به شی جین پینگ توضیح داده و مدعی شده که وی برای از سرگیری تلاش‌ها به منظور برقراری صلح و ثبات در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می‌کند.

۱۳۹۴/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...