نسخه چاپی

تذكرات شفاهی نمایندگان در صحن مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذكرهایی خواهان پیگیری حقابه تالاب هامون از رییس جمهوری افغانستان و حمایت از تولید داخلی بویژه در بخش صنعت شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید باقر حسینی نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهارداشت: با توجه به طوفان های سهمگین شن وماسه که در برخی ایام میزان آلایندگی ها به بیش از 37 برابر حد استاندارد می رسد و بیماری های زیادی را برای مردم به همراه داشته است از رییس جمهوری مصرانه و مجدانه می خواهم در سفر رییس جمهوری افغانستان به ایران مساله حقابه تالاب هامون به طور جدی مطرح و پیگیری شود.

وی همچنین خواستار تسریع در تشکیل منطقه آزاد تجاری سیستان شد و افزود: این موضوع تنها امید اقشار مختلف مردم برای برون رفت از شرایط بد معیشتی این منطقه است و می تواند عامل مهمی برای ماندگاری مردم و جلوگیری از مهاجرت و تامین امنیت کشور باشد.

نماینده مردم زابل در مجلس در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: اجرا نشدن طرح تسهیل شن های روان مصوبه سفر دولت به استان سیستان و بلوچستان مشکلات بسیاری را برای مردم این منطقه به ویژه با آغاز بادهای 120 روز ایجاد کرده است.

حسینی در تذکر دیگری به صداوسیما اظهار داشت: پخش گزارش های خلاف واقع در مورد تالاب هامون و گزارش های مربوط به سال های قبل صحت نداشته و این موضوع نباید صورت گیرد.

وی در تذکری به وزیر کشور نیز گفت: به دلیل عدم ارایه دستورات لازم برای بازگشایی بازارچه ها مرزی خواستار پیگیری این موضوع هستیم.



**خواستار استیضاح وزیر کار هستیم

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در تذکری عملکرد وزیر کار را نامناسب دانست و اظهارداشت: عدم صلاحیت بخشی مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه شستا عامل این سخنان ما است.

سید احسن علوی در تذکر دیگری به رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش گفت: بین حقوق معلمان تبعیض و مشکلات اساسی در معیشت آنان وجود دارد که باید تدبیری اساسی در این زمینه اندیشیده شود.



**برای حمایت از تولید داخل باید فکر جدی کرد

همچنین سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس به رییس جمهوری درباره گرانی نان و شایعاتی در خصوص حذف یارانه نان تذکر داد.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا دولت از حذف یارانه میلیاردرها می ترسد و یارانه آنها را قطع نمی کند اما می خواهد یارانه نان افراد بیچاره را قطع کند؟

موسوی لارگانی خطاب به رییس جمهوری اظهار داشت: آقای روحانی شما با رای همین فقرا و روستاییان رییس جمهوری شدید بنابراین به فکر مشکلات آنها باشید.

وی در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی نیز گفت: مشکلات صنعت با شعارهای بعضا توخالی حل نمی شود و باید برای حمایت از تولید داخلی فکری جدی کرد.

وی با یادآوری این که باید فکری به حال سرمایه در گردش صنایع کرد،ادامه داد: بانک محوری نیز ضربه بزرگی به اقتصاد کشور زده است و فشار بانک ها به تولیدکنندگان روز به روز در حال افزایش و دولت در حال نظاره است.

۱۳۹۴/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...