نسخه چاپی

عبدالله صالح: با قطعنامه همكاری می‌كنم

پایگاه خبری الیوم السابع اعلام كرد كه رییس جمهوری سابق یمن خواستار متوقف شدن تجاوز نظامی به كشورش شده و از تعامل و همكاری مثبت خود با قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: پایگاه خبری الیوم السابع اعلام کرد که رییس جمهوری سابق یمن خواستار متوقف شدن تجاوز نظامی به کشورش شده و از تعامل و همکاری مثبت خود با قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل خبر داده است.

علی عبدالله صالح در گفت و گو با روزنامه الیمن الیوم، وجود هرگونه پیمان و هماهنگی میدانی بین حزب کنگره ملی و نیروهای جنبش انصارالله یمن را تکذیب کرده است.

وی که ریاست حزب کنگره را برعهده دارد گفت که اعضای این حزب با قطعنامه 2216 شورای امنیت با دید مثبت برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از فوریه سال 2012 (برکناری از قدرت) هیچ کنترلی بر ارتش و نیروهای امنیتی ندارد، خاطرنشان کرد از زمانی که منصور هادی به عدن و از آنجا به ریاض پایتخت عربستان گریخت، قدرت عملا در دست جنبش مردمی انصارالله است.

وی همچنین گفت که هیج کنترلی بر نیروهای جنبش انصارالله ندارد که بتواند آنها را به اجرای قطعنامه شورای امنیت و خروج از شهرها متقاعد کند.

قطعنامه 2216 پیشنهادی از سوی شورای همکاری خلیج فارس، بیست و پنجم فروردین با رای مثبت 14 عضو شورای امنیت و رای ممتنع روسیه به تصویب رسید.

این قطعنامه تحریم‎هایی تسلیحاتی علیه گروه مردمی انصارالله، ممنوعیت سفر علی عبدالله صالح، تحریم عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله و درخواست از این جنبش برای تحویل دادن قدرت را در برمی گیرد.

قطعنامه سازمان ملل بدون هیچ اشاره ای به تجاوز عربستان به خاک یمن، از طرف های درگیر خواسته حملات خود را متوجه غیرنظامیان نکنند. دبیرکل شورای امنیت نیز باید تلاش های خود را برای رساندن کمک های بشردوستانه و برقراری آتش بس افزایش دهد.

عربستان از 26 مارس(6 فروردین)، تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به آن کشور آغاز کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و همپیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری آن کشور، تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های 10 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا، جنگنده های ارتش عربستان را همراهی می کنند.

۱۳۹۴/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...