نسخه چاپی

آیت الله‌ مكارم: انگار مجامع بین المللی مرده‌اند

آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید با ابراز تاسف از جنایات آل سعود در یمن، گفت: اگر ذره ای از اسلام، غیرت عربی و وجدان بشری در وجود آل سعود بود، این جنایات را كه فایده اش به نفع اسراییل و آمریكاست مرتكب نمی شد.

به گزارش نما به نقل از حوزه: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با ابراز تاسف از جنایات آل سعود در یمن، گفت: اگر ذره ای از اسلام، غیرت عربی و وجدان بشری در وجود آل سعود بود، این جنایات را که فایده اش به نفع اسراییل و آمریکاست مرتکب نمی شد.

وی روز دوشنبه در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به تجمع امروز طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه که به مناسبت محکومیت جنایات آل سعود در یمن برگزار می شود، افزود: حقیقت این است که جریاناتی که در یمن می گذرد؛ هیچ نامی جز جنون و قدرت بر آن نمی توان گذاشت.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: برخی سران عرب به نام کشور های اسلامی دست به دست هم داده اند تا یک کشور اسلامی را ویران کنند و پشت سر آنها هم آمریکا و اسرائیل از آنان حمایت می کنند و همانطور که روز گذشته در اخبار آمد؛ بیش از یکصد بار بمب افکن های سعودی نقاط مختلف یمن را بمب باران کردند.

* مجامع بین المللی مرده اند

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات آل سعود در یمن، خاطر نشان کرد: مجامع بین المللی چنان سکوت کرده اند که گویی مرده اند و چنانچه اگرکسی در گوشه ای از دنیا کلمه ای درباره اسراییل بگوید چه غوغایی به راه می اندازند؛ از این مراکز بین المللی باید قطع امید کرد آنها حافظان زر و زور هستند و دلار های نفتی در بین این ها تقسیم می شود.

وی افزود: از دبیرکل سازمان ملل تا نویسنده جراید و رسانه ها و دولت های مختلف حق سکوت می گیرند و چنین جنایات بی سابقه ای را انجام می دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه واقعا انسان وحشت می کند که درچه زمانی زندگی می کند، ابراز داشت: چند کشور محدود که از اسلام، بشریت و عربیت سهمی دارند؛ اعتراض می کنند و بقیه خاموش هستند؛ ولی دست انتقام پروردگار بیرون خواهد آمد و این جانیان را به خاک مذلت خواهند کشاند.

* همواره بر سر سفره امام باقر(ع) هستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد پر خیر و برکت امام محمد باقر(ع)، گفت: ما همواره بر سر سفره امام باقر و امام صادق(ع) نشسته ایم و هر روز از خرمن علم و دانش آنها بهره می بریم.

وی ابراز امیدواری کرد: خداوند سایشان را بر سر ما مستدام بدارد و بتوانیم ادامه دهنده برنامه هایشان و در آخرت مشمول شفاعت آنان باشیم.

۱۳۹۴/۱/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...