نسخه چاپی

بررسی علت ابتلاء به بیماری مشكوك درچهارمحال وبختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: علت مشكل ابتلاء تعدادی از شهروندان استان به یك بیماری مشكوك با اولویت در حال بررسی است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در دو روز اخیر تعدادی از شهروندان چهارمحال وبختیاری به دلیل ابتلاء به علائمی مانند تب و اسهال به تعدادی از مراکز درمانی شهرکرد و بروجن مراجعه کرده بودند، که با توجه به آمار قابل توجه مراجعان این موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.

قاسم سلیمانی دشتکی، صبح سه شنبه در بازدید از اورژانس بیمارستان هاجر شهرکرد اظهار داشت: عامل این بیماری مشکوک، بایستی هر چه سریع تر مشخص شود.

وی تأکید کرد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، باید روند درمانی و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری مشکوک را در اولویت قرار دهند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: درمان افراد مبتلا به این بیماری مشکوک، به خوبی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون 54 نفر از مردم نقاط مختلف استان، به این بیماری مشکوک، مبتلا شده اند.

مرتضی هاشم زاده اضافه کرد: علت این بیماری مشکوک در حال بررسی و تا یکی دو روز آینده قابل شناسایی است.

وی بیان داشت: طبق آزمایش های میکروبی و شیمیایی، مشخص شده که آب آشامیدنی شهرکرد سالم و بدون مشکل است.

هاشم زاده اظهار کرد: مردم باید هنگام خوردن هرگونه خوراکی و آشامیدنی، موارد بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: این بیماری مشکوک، تاکنون هیچ عارضه جدی و یا تلفات جانی را به دنبال نداشته است.

وی ادامه داد: این بیماری مشکوک، تنها مختص چهارمحال و بختیاری نبوده و در برخی استانهای دیگر کشور و استانهای همجوار نیز مشاهده شده است.

هاشم زاده اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون روند درمانی افراد مبتلا به این بیماری مشکوک، با موفقیت و در شرایط مطلوب انجام شده است.

به گزارش ایرنا، به علت بروز و شیوع بیماری ناشناخته ای، 54 نفر از مردم نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری، با علائمی مانند اسهال، تب، دل درد و تهوع مواجه شده اند.

پیش از این، در شبکه های اجتماعی فضای مجازی، شایع شده بود، که علت این بیماری، آلوده شدن آب آشامیدنی شهرکرد بوده که این شایعه، از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری و مسوولان شرکت آب و فاضلاب رد شد.

مبتلایان به این بیماری مشکوک، اهل نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری هستند.

۱۳۹۴/۲/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...