نسخه چاپی

داعش در حال گسترش در شمال آفریقا است

دستیار وزیر دفاع آمریكا تاكید كرد كه گروه داعش در حال گسترش به شمال آفریقا و خاورمیانه است و این در شرایطی است كه بی ثباتی دولت ها در منطقه رو به افزایش است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مایکل لامپکین دستیار وزیر دفاع آمریکا در سخنانی در نشست سنا تصریح کرد که با افزایش بی ثباتی دولت ها، داعش در حال گسترش فعالیت های خود در شمال آفریقا و خاورمیانه است. داعش، فعالیت های خود را در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه گسترش داده است.

وی اذعان کرد که آمریکا در شرایط کنونی محدودیت های زیادی در زمینه های اطلاعاتی، جاسوسی و نظارت در آفریقا دارد که این مساله به تلاش ها برای مقابله با داعش ضربه می زند. ما زمان کافی در اختیار نداریم. ما همه تلاش خود را تا آنجا که بتوانیم انجام می دهیم.

این مقام آمریکایی گفت: لیبی به پناهگاه امنی برای داعش شده و سایر سازمان های تروریستی نیز بخش های مختلفی از لیبی را تحت کنترل دارند.

لامپکین تاکید کرد: آمریکا با همکاری با متحدان خود قصد دارد تا توانایی های شبه نظامیان تروریست را کاهش دهد. این مساله از طریق حمایت از نیروهای نظامی کرد در عراق و شبه نظامیان میانه رو در سوریه و ادامه حملات هوایی علیه القاعده در سوریه دنبال می شود.

داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

۱۳۹۴/۲/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...