نسخه چاپی

درخواست مجروحان یمنی از ملت عربستان

عکس خبري - درخواست مجروحان يمني از ملت عربستان

مجروحان یمنی تجاوز ریاض به یمن كه برای درمان به ایران منتقل شده‌اند، ملت عربستان را دوست و برادر مسلمان خود دانستند و از آنها خواستند مقابل نظام حكومتی ظالم خود كه مجری دستورات آمریكایی و اسرائیلی است، بپا خیزند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سوم فروردین گذشته، 52 مجروح انفجارها و بمبارانهای تروریستی در یمن به ایران منتقل شدند زیرا به دلیل تداوم بمباران مناطق مسکونی و حتی بیمارستانها در یمن از سوی جنگنده‌های سعودی، امکان مداوای آنها وجود نداشت.

شمار زیادی از این مجروحان درمان و به کشورشان بازگشته‌اند اما هنوز شماری از آنها در ایران تحت درمانند در عیادت از این بیماران با آنها گفت‌وگویی انجام داده ایم که در ادامه می‌آید.

«شرف الدین» یکی از این بیماران است که در یمن از ناحیه پا به شدت آسیب دیده و شدت انفجار بمب، شنوایی یکی از گوشهای او را کم کرده است.

وی درباره بمباران‌های سعودی و در پاسخ به این سوال که آیا جنگنده‌ها تنها مقرهای نظامی و تسلیحاتی را هدف قرار می‌داد‌ه‌اند یا منازل مسکونی و تجمعات مدنی، گفت: آنها همه جا را بمباران می‌کردند هم مقرهای نظامی را و هم منازل مسکونی. من اخباری شنیده‌ام که گفته می شود سعودی‌ها از گازهای سمی و سلاح‌های غیر متعارف علیه مردم بی‌گناه یمن استفاده می‌کردند اما زمانی که این اخبار منتشر شد من در یمن نبودم و نمی‌توانم این اخبار را تایید یا رد کنم. چیزی که من در این جنگ دیدم، بدتر از استفاده از گازهای سمی بود. جنگنده‌های عربستانی، بیمارستانها و کپسولهای اکسیژن بیمارستانها را منهدم کردند. یعنی بیمار یا زخمی تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت اما اکسیژنی برای حفظ جان او وجود نداشت و این خیلی بدتر از استفاده از گازهای سمی و خطرناک بود.

این شهروند یمنی همچنین اشاره کرد که برخی اخبار درباره به اسارت گرفته شدن برخی نظامیان متجاوز به یمن منتشر می‌شود اما در واقعیت چنین امری ثابت نشده و تنها در برخی رسانه‌ها شایعه شده است و من تاکنون مدرکی برای اثبات این ادعا ندیده‌ام.

«محمد علی» جوان 22 ساله از ساکنان صعده، مجروح دیگری است که در بمباران صعده از ناحیه پا به شدت آسیب دیده است. وی در خطاب به ملت عربستان سعودی گفت که ما مردم یمن با مردم عربستان برادر هستیم و هیچ درگیری با آنها نداریم اما در مقابل نظام ظالم و متجاوز آنها مقاومت خواهیم کرد. ما از مردم عربستان که مسلمان هستند و برادر ما محسوب می‌شوند می‌خواهیم که راه درست را انتخاب کنند و در مقابل ظلم سکوت نکنند و از آنها انتظار داریم که بپا خیزند.

وی گفت که برخی رسانه‌ها از احتمال حمله زمینی عربستان به یمن سخن می‌گویند اما این امر غیرممکن است. عربستان به هیچ وجه نمی‌تواند به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی در شمال یمن به ویژه صعده، تجاوز زمینی انجام دهد زیرا در صورت هرگونه حمله زمینی، یمن قبرستان نظامیان متجاوز خواهد شد. عربستان اکنون همسو با آمریکا و رژیم صهیونیستی، یمن را بمباران می‌کند.

این جوان یمنی تنها یک روز پیش از توقف یک‌جانبه تجاوز عربستان سعودی به یمن و اعلام آتش‌بس، با سر دادن شعار‌های انصارالله، درباره صبر استراتژیک مردم یمن و رهبر انصارالله در قبال تجاوزهای سعودی گفت: مردم یمن همسو با رهبر انصارالله عمل می‌کنند و هرگاه رهبر ما دستور دهد، ان شاء‌الله به عربستان درسی فراموش نشدنی خواهیم داد. ما مردمی صبور و قدرتمند هستیم که از اسرائیل، آمریکا یا عربستان نمی‌ترسیم و خدا با ماست. عربستان همه مکانها در یمن از مدارس و دانشگاه‌ها گرفته تا بیمارستانها و منازل مسکونی را بمباران کرده و شمار زیادی از مردم بی‌گناه یمن از جمله کودکان و زنان را به قتل رسانده است. سعودی‌ها هیچ فرقی با آمریکا و اسرائیل برای ما ندارد و پایان کار سعودی‌ها نزدیک‌ است.

«عبدالملک » دیگر مجروح یمنی 43 ساله‌ای است که پیش از جراحت، یک برقکار در صنعا بود اما اکنون یک پای خود را در انفجار تروریستی مسجد «الحشحوش» در صنعا از دست داده است و قرار است تا آخر عمر با این زخم زندگی خود را بگذراند. وی پدر، برادر و عموی خود را که از نمازگزاران در مسجد حشحوش در صنعا بودند، در تجاوز عربستان سعودی از دست داده و شماری از اعضای خانواده‌اش در این انفجار زخمی شده‌اند.



وی اظهار داشت که مردم یمن مردمی مهربان هستند اما عربستان سعودی بدون هیچ توجیهی به کشور ما تجاوز کرد و ما در این جنگ تنها خدا را داشتیم و صبر کردیم و خداوند ما را با این تجاوز امتحان کرد. ما صبری داریم که هرچیزی را تحمل می‌کنیم و در راه خدا همه چیز خود را می‌دهیم و خدا نیز ما را پیروز میدان خواهد کرد.

وی با اطمینان خاطر گفت که امکان ندارد عربستان سعودی وارد جنگ زمینی شود زیرا نظامیان آنها ترسو هستند و مردم یمن نیز در قبال این مسئله سکوت نخواهند کرد و به حول و قوه الهی پیروز میدان خواهند بود و به این تجاوز پاسخ محکمی خواهند داد.

۱۳۹۴/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...