نسخه چاپی

حضور ۵۰ هزار دانشجوی معكتف در مساجد دانشگاه‌های كشور

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سال گذشته شاهد حضور ۴۲ هزار معتكف در دانشگاه‌های كشور بودیم و امسال نیز امیدواریم میزبان ۵۰ هزار معتكف در دانشگاه‌ها باشیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه‌های سراسر کشور، گفت: سنت حسنه اعتکاف که سنت پیامبر و ائمه علیهم‌السلام و شیوه بزرگان مکتب است، فرصت مناسبی برای جوانان دانشجو و اساتید محترم است تا توشه معنوی با مناجات رب الارباب و تفکر اخذ نموده و مسیر علم و دانش را بهتر و پربارتر طی کنند.

وی افزود: طبق سنوات گذشته در ایام البیض(۱۳ ـ ۱۵ رجب) برابر با ۱۲ الی ۱۴ اردیبهشت ماه قریب به ۲۰۰ مسجد در مساجد دانشگاه‌های کشور میزبان معتکفین خواهند بود.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: در سال گذشته حدود ۴۲ هزار ظرفیت برای معتکف شدن دانشگاهیان داشتیم که امسال نیزامیدواریم میزبان ۵۰ هزار معتکف در دانشگاه‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: هر ساله میزان درخواست‌ها و ثبت‌نام دانشگاهیان جهت حضور در مراسم معنوی اعتکاف افزایش قابل ملموسی دارد که افراد نهایی جهت حضور در اعتکاف بر اساس قرعه کشی مشخص می‌شوند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: متأسفانه ظرفیت پذیرش ما در دانشگاه‌های سراسر کشور در قبال استقبال چشمگیر دانشجویان و اساتید، به علت کمبود ظرفیت‌های لازم مانند مساجد دانشگاه ها و ... کم بوده و بسیاری از دانشجویان و اساتیدی که به علت محتوای مفید برنامه‌های اعتکاف دانشگاهیان خواستار حضور در آن هستند، از شرکت در این مراسم باز می‌مانند.

حجت‌الاسلام قریشی افزود: مراسم معنوی اعتکاف اساتید نیز در دانشگاه تربیت مدرس تهران به همت دفتر نهاد این دانشگاه طبق سنوات گذشته برگزار خواهد شد که اساتید محترم نیز می‌توانند جهت ثبت نام از طریق سایت و دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس اقدام نمایند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در مراسم اعتکاف امسال اعزام مبلغین و شخصیت‌های دینی را خواهیم داشت که در کنار آن نیز بسته فرهنگی اعتکاف شامل؛ ۱۰۰ میز کتاب و ... به همراه ۲۰ هزار جلد کتاب جهت برگزاری مسابقة کتابخوانی در اختیار مساجد مجری در دانشگاه‌های سراسر کشور قرار خواهد گرفت. همچنین با همکاری ستاد جشنواره روشنا معتکفین می‌تو‌انند قبل از اعتکاف در مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب «شکوه امر خدا، تألیف استاد پناهیان» شرکت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: سایت مرکزی اعتکاف دانشگاهیان به آدرس www.etekaf.nahad.ir با هدف اطلاع رسانی دقیق تر و پشتیبانی محتوایی بیشتر از مجریان طرح فعال شده است.

۱۳۹۴/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...