نسخه چاپی

فارن پالیسی: عربستان نتوانست به هدفش از حمله به یمن دست پیدا كند

یك نشریه آمریكایی با اشاره به شباهت عملیات سعودی‌ها در یمن به عملیات ناموفق آمریكا در سومالی در دهه 90 تصریح می كند كه عربستان نتوانست به اهدافش در حمله به یمن دست پیدا كند.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ نشریه فارن پالیسی در گزارشی با اشاره به اعلام پایان عملیات موسوم به طوفان اراده توسط عربستان، نوشت: مقامات ریاض تاکید دارند که عملیات طوفان اراده عملیاتی موفقیت آمیز بوده و آنها (سعودی) به اهدافشان دست پیدا کرده‌اند.

این نشریه با اشاره به اینکه سعودی‌ها مرحله دوم عملیات خود در یمن را بازگرداندن امید به یمن نامیده‌اند، تاکید کرد که آمریکا هم در سال 1992 عملیات خود در موگادیشو سومالی علیه شورشیان را بازگرداداندن امید نهاد که به نابودی زیرساخت‌ها و کشاورزی سومالی منتهی شد و آمریکا نتوانست جلوی جنگی که منجر به مرگ 500 هزار نفر شد را بگیرد.

فارن پالیسی در ادامه تاکید می کند که نامی که عربستان برای عملیات خود در یمن برگزیده یادآور شکست آمریکا در عملیاتی با همین نام در سومالی است.

این نشریه آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه عربستان سعودی 4 هفته یمن را به شدت بمباران کرد تصریح می کند: با وجود بمباران اکثر مقرهای نظامی ارتش و نیروهای الحوثی ولی عربستان نتوانست به اهدافش از جمله بازگرداندن عبد ربه هادی منصور نشد.

این نشریه آمریکایی در ادامه با کنایه زدن به سعودی‌ها می افزاید:‌شاید نام گذاری بازگردادن امید برای مرحله دوم عملیات در واقع به معنی بازگرداندن امید برای خود سعودی ها باشد.

۱۳۹۴/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...