نسخه چاپی

سخنرانی ظریف در دانشگاه نیویورك

وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه در دانشگاه نیویورك سخنرانی و به سؤالاتی در خصوص مذاكرات هسته‌ای پاسخ می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه ضمن ایراد سخنرانی در دانشگاه نیویورک، به سؤالات حاضران در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای و چشم انداز برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پاسخ می‌دهد.

دیوید ایگناتیوس ستون نویس روزنامه واشنگتن پست مجری این برنامه است.

این برنامه با همکاری بنیاد آمریکای نوین و مرکز همکاری بین‌المللی دانشگاه نیویورک برگزار خواهد شد.

محمدجواد ظریف در رأس تیم مذاکره کننده هسته‌ای بامداد فردا (یکشنبه) به منظور شرکت در اجلاس بازنگری معاهده NPT راهی نیویورک خواهد شد و در این نشست به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز اعلام کرد که ظریف در حاشیه این اجلاس با جان کری وزیر خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت دوجانبه گفت‌وگو می‌کند.

پیش از این افخم گفته بود که با توجه به حضور وزرای خارجه ۶ کشور (۱+۵) در نیویورک احتمال دارد که نشستی نیز بین وزرا برگزار شود که هنوز قطعی نشده است.

دور اخیر مذاکرات هسته‌ای در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از روز چهارشنبه دوم اردیبهشت در وین به مدت ۳ روز برگزار و قرار شد ادامه مذاکرات در سطح کارشناسان و معاونان در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده NPT در نیویورک از سر گرفته شود.

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...