نسخه چاپی

آلمان خواستار تغییر قانون مهاجرت اروپا شد

صدر اعظم آلمان با تاكید بر اینكه قانون مهاجرت اروپا موسوم به دوبلین دیگر كارآیی ندارد، خواستار تقسیم عادلانه مهاجران در اروپا و اصلاح و تغییر این قانون شد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از روزنامه "هندلز بلات" آلمان، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در سخنانی اظهار داشت که باید در این راستا کار شود که قرارداد دوبلین اروپایی تغییر کند. سیستم مهاجرت فعلی دیگر کارآیی ندارد.

به این ترتیب صدر اعظم آلمان خواستار یک بازنگری در تقسیم پناهندگان و اصلاحات اساسی در این راستا شد. قرارداد دوبلین که بر اساس آن پناهجویان در جایی باید پذیرفته شوند که ابتدا به آن وارد شده اند دیگر کارآیی ندارد. باید در این راستا کار شود که پیمان دوبلین را تغییر دهیم. بخصوص ایتالیا، یونان و مالت برای اصلاحات تاکید دارند.

مرکل همچنین گفت که روند پناهندگی و ثبت نام باید در همه جای اتحادیه اروپا براساس استانداردهای برابری انجام گیرد.

به گزارش هفته نامه اشپیگل، "فرانک والتر اشتاین مایر" وزی امور خارجه آلمان هم در سخنانی خواستار تقسیم عادلانه پناهندگان در سراسر اتحادیه اروپا شد.

وی انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگان شرکای خود در اتحادیه اروپا وارد کرده و اظهار داشت: بسیاری کشورهای اروپایی در این راستا از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می کنند. تا به حال بخصوص کشورهای آلمان، سوئد، اتریش، ایتالیا و مجارستان در این راستا اقدامات زیادی انجام داده اند.

وزیر امور خارجه آلمان بخصوص شرایط ناپایدار در لیبی بعد از بمباران این کشور از طریق ناتو و سقوط دیکتاتور سابق این کشور معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ را علت شمار روزافزون مهاجران دانسته و به این ترتیب به صورت غیر مستقیم به رویکرد ناتو در حمله هوایی به لیبی انتقاد وارد کرد.

وی همچنین گفت: اینکه نظم سیاسی در لیبی را نابود کنیم بدون اینکه به گام بعدی فکر کنیم حالا مسائل بسیاری را ایجاد کرده است که امروز ما با آن ها روبرو بوده و مبارزه می کنیم.

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...