نسخه چاپی

بازداشت ۱۵ نفر در بالتیمور در ادامه اعتراضات به مرگ جوان سیاه‌پوست آمریكایی

در حالی كه از چند روز قبل اعتراضات به كشته شدن «فردی گری» جوان 25 ساله سیاهپوست توسط پلیس آمریكا همچنان ادامه دارد، نیروهای دولتی برای سركوب اعتراضات ۱۵ نفر را بازداشت كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، اعتراضات در بالتیمور آمریکا به کشته شدن جوان 25 ساله سیاه پوست به دلیل خشونت نیروهای دولتی همچنان ادامه دارد.

ماجرا از آنجا شروع شد که «فردی گری» حدود دو هفته پیش به نحوی خشونت‌آمیز توسط نیروهای پلیس آمریکا بازداشت و به خودروی گشت منتقل شد. رسانه‌ها خبر دادند برخورد خشن پلیس منجر به آسیب به ستون فقرات این جوان ۲۵ ساله سیاهپوست و نهایتا مرگ او در بیمارستان بازداشتگاه شد.

به دنبال انتشار این خبر و از چند روز قبل بود که بار دیگر اعتراضات به خشونت و تبعیض نژادی پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان این بار در شهر بالتیمور سربرآورد؛ اعتراضاتی که از زمان کشته شدن «مایکل براون» نوجوان سیاه پوست در شهر فرگوسن شکل جدی به خود گرفت و به دیگر شهرهای آمریکا هم گسترش یافت.

اعتراضات در بالتیمور تا آنجا پیش رفت که مقامات ارشد این شهر واقع در ایالت «مریلند» در مواجهه با گسترش اعتراضات روز جمعه هفته گذشته سرانجام اعتراف کردند که مأموران پلیس دو هفته پیش در زمان دستگیری «فردی گری» رفتار نامناسبی با او داشتند(جزئیات بیشتر).

در حالی که شهر بالتیمور صحنه ادامه اعتراضات به قتل جوان سیاه‌پوست است،‌ مقامات پلیس از بازداشت حداقل ۱۵ نفر در درگیری‌های تازه در این شهر آمریکا خبر دادند. البته برخی رسانه‌ها مدعی خشونت معترضان و پرتاب سنگ و چوب توسط آنها به نیروهای دولتی شده‌اند.

۱۳۹۴/۲/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...