نسخه چاپی

محرومیت اعضای شورا از كاندیداتوری در انتخابات مجلس

نمایندگان مجلس دو فوریت طرحی را به تصویب رساندند كه در صورت تصویب نهایی اعضای شوراهای اسلامی شهرها از كاندیداتوری در حوزه‌های انتخابیه سراسر كشور برای انتخابات مجلس محروم می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان دوفوریت طرح الحاق یک جزء به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با ۱۷۵ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان دوفوریت طرح مذکور را مصوب کردند.

این طرح که به امضای ۵۳ نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود، شامل یک مقدمه توجیهی و یک ماده واحده است که در صورت تصویب نهایی اعضای شوراهای اسلامی شهرها به واسطه مقام و شغل خود از کاندیداتوری در انتخابات مجلس محروم می‌شوند.

در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس آمده است: افرادی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن در انتخابات مجلس محروم هستند، مشخص شده‌اند «مگر اینکه حداقل ۶ ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا دهند و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند».

در این قانون ۲۸ شغل و مقام قید شده است که در صورت تصویب نهایی طرح مذکور، اعضای شوراهای اسلامی شهرها نیز به عنوان بیست و نهمین جزء این ماده مشمول قانون مذکور می‌شوند.

۱۳۹۴/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...