نسخه چاپی

میزان صادرات نفت در سال گذشته

سخنگوی كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به جزئیات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ گفت: در این سال میزان تولید نفت خام كشور بیش از یك میلیارد بشكه بود كه بالغ بر ۳۴۵ میلیون بشكه آن به ارزش ۳۶ میلیارد دلار صادر شده است.

به گزارش نما، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جزئیات گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور و با بیان اینکه کلیات این گزارش در جلسه روز گذشته کمیسیون بودجه تصویب شد، اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۱۳۹۲، در حدود ۲۷۷ بند و جزء در ماده واحده قانون بودجه وجود داشت که با بررسی دیوان محاسبات کشور در ۱۱۶ بند و جزء، معادل ۴۲ درصد کل اجزا و بندهای ماده واحده قانون بودجه را شامل می‌شود، مفاد آن بند یا قوانین و مقررات مربوط رعایت نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در حدود ۱۷ درصد از اجزا و بندهای ماده واحده نیز که شامل ۴۷ بند می‌شود، اهداف مدنظر قانون‌گذار تحقق نیافته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به درآمد نفت در بودجه سال ۹۲ تصریح کرد: به استناد گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ کل کشور، در این سال میزان تولید نفت خام کشور بیش از یک میلیارد بشکه بود که بالغ بر ۳۴۵ میلیون بشکه آن به ارزش ۳۶ میلیارد دلار صادر شده است. در این سال همچنین ۱۵۶ میلیون بشکه معیانات گازی تولید که ۶۵ میلیون بشکه آن به ارزش حدود ۷ میلیارد دلار صادر و ۱۸ میلیون بشکه آن به پالایشگاه‌های کشور تحویل شده است.

کاتب اضافه کرد: در سال ۹۲، بالغ بر ۳۷ میلیارد دلار وجوه حاصل از صادرات نفت خام و معیانات گازی به حساب بانک مرکزی واریز شده است.

۱۳۹۴/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...