نسخه چاپی

حضور 120 هزار تروریست از 85 كشور در سوریه و عراق

خبرنگار واحد مركزی خبر صدا و سیما گفت: 120 هزار تروریست از 85 كشور جهان در سوریه و عراق حضور دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن شمشادی دوشنبه شب در مسجد فاطمیه شاهین‌شهر پیرامون مسائل منطقه‌ای و حوادث سوریه و عراق اظهار کرد: جبهه آمریکایی صهیونیستی به همراه هم‌پیمانان منطقه‌شان 50 ماه پیش بحرانی را در سوریه قطب مقاومت با اهداف از پیش تعیین‌ شده به وجود آوردند.

وی افزود: اهداف اصلی دست‌های پشت پرده بحران 50 ماه پیش سوریه نابودی محور مقاومت، قطع خطوط امدادی به حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی در مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی و در نهایت قطع خط مقدم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با رژیم اشغال‌گر قدس در منطقه بود.

خبرنگار صدا و سیما با بیان اینکه هر چه که از بحران سوریه می‌گذشت دست‌های پشت پرده این بحران برای همگان آشکارتر می‌شد، تصریح کرد: حامیان به ظاهر انقلاب مردم سوریه خون‌خوارانی بودند که از مقاومت و نظام اسلامی شیعیان چندان به مذاق آنها خوش نبود.

وی ادامه داد: گذشت زمان نقشه‌های پلید صهیونیست‌ها را مشخص کرد و حمایت‌ آمریکایی‌ها جدی‌تر شد به‌ طوری‌ که حامیان منطقه‌ای آنها از ترکیه گرفته تا رژیم آل‌سعود نقش آنها در حوادث سوریه برای همگان مشخص شد.

شمشادی بیان کرد: آنچه در سوریه اتفاق افتاد و هم‌اکنون نیز در حال جریان است چیزی جز یک توطئه از قبل برنامه‌ریزی‌شده آمریکایی - صهیونیستی علیه محور مقاومت و ایجاد هرج‌ و مرج در بین مسلمانان نبوده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور سؤال می‌کنند که حوادث سوریه چه ربطی به ایران دارد، اظهار کرد: می‌توان در دو مرحله به این سؤال پاسخ داد، ابتدا اینکه فلسفه و قانون شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس دفاع از مظلوم در برابر متجاوز شکل‌ گرفته و دیگر اینکه حوادث اخیر سوریه با هدف ضربه زدن به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان طراحی‌ شده است.

خبرنگار واحد مرکز خبر صدا و سیما خاطر نشان کرد: سوریه تنها کشور عربی است که در زمان هشت سال دفاع مقدس در مقابل رژیم بعث از ایران حمایت کرد.

وی گفت: یکی دیگر از علت‌های آنچه در سوریه می‌گذرد انتقام جبهه آمریکایی - صهیونیستی با همراهی حامیان منطقه‌شان برای حمایت در گذشته سوریه از جمهوری ایران و باقی ماندن در جغرافیای مقاومت است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند سال پیش فرمودند در سوریه یک جنگ نیابتی بین‌المللی در جریان است، ادامه داد: درستی فرمایش رهبر معظم انقلاب زمانی برای همگان روشن شد که بر اساس آخرین آمار و اخبار موثق رسیده مشخص شد بیش از 120 هزار تروریست از 85 کشور دنیا در سوریه و عراق حضور دارند.

خبرنگار واحد مرکز خبر صدا و سیما در پایان افزود: سوریه خط اول مقدم ماست و خون‌های شهدای مدافع حرم که در سوریه به زمین ریخته می‌شود برای تأمین و حفظ امنیت کشور و ملت است.

۱۳۹۴/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...