نسخه چاپی

نجات 300 زن و دختر از دست بوكوحرام

ارتش نیجریه توانسته حدود 300 زن و دختر را از یكی از مناطق تحت كنترل گروه تروریستی بوكوحرام نجات دهد، اما ده‌ها دختری كه سال گذشته در منطقه «چیبوك» ربوده شده بودند، در میان آنها نیستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، ارتش نیجریه سه‌شنبه شب اعلام کرد در جریان درگیری با نیروهای گروه تروریستی «بوکوحرام» توانسته حدود 300 زن و دختر را از دست تروریست‌ها نجات دهد.

ارتش نیجریه اعلام کرده است که ده‌ها دختری که سال گذشته توسط بوکوحرام در منطقه «چیبوک» نیجریه ربوده شده بودند، در میان آزادشدگان نیستند.

«کریس اولوکلید» سخنگوی وزارت دفاع نیجریه با انتشار پیامی مکتوب، اعلام کرد: «نیروهای ما عصر امروز سه اردوگاه تروریست‌ها در جنگ "سامبیسا" را گرفته و نابود کردند و 200 دختر و 93 زن را نجات دادند.»

منطقه مورد اشاره اولوکلید در ایالت «بورنو» واقع در شمال شرق نیجریه، جایی که پایگاه‌های این گروه افراطی مستقر است، قرار دارد.

وی افزود: «هنوز تائید نشده که دختران چیبوک هم بین آن‌ها باشند. افراد آزادشده تحت پرسش و آمارگیری هستند.»

ساعتی بعد سخنگوی ارتش اعلام کرد دختران چیبوک در میان این افراد نیستند.

روز دوشنبه هم گزارش‌هایی از کشف صدها جسد دفن‌شده در گورهای دسته جمعی که به دست بوکوحرام به قتل رسیده بودند، منتشر شد.

«محمد بوهاری» رئیس‌جمهور جدید نیجریه که از پایان ماه آینده کار خود را آغاز می‌کند، با محکوم کردن اقدامات بوکوحرام، اعلام کرده که به سختی با این گروه برخورد می‌کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، بوکوحرام از 6 سال قبل در مناطقی در نیجریه فعالیت کرده و در این مدت هزاران نفر را به کشته است. از ماه فوریه ائتلافی متشکل از کشورهای چاد، کامرون، نیجریه و نیجر شکل گرفته و در این مدت دستاوردهای خوبی داشته است.

۱۳۹۴/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...