نسخه چاپی

ایران نقش سازنده در بحران سوریه ایفا كند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری كرده است ایران نقشی كلیدی و سازنده در تلاش‌های جدید سازمان ملل برای ازسرگیری مذاكرات برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه، ایفا كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «استفان دی‌مستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه اعلام کرد رایزنی‌ها در ماه می با نمایندگان دولت و گروه‌های مخالف در سوریه و طرف‌های منطقه‌ای موثر از جمله ایران آغاز خواهد شد. این مذاکرات تا ماه ژوئن ادامه خواهد داشت به این امید راهی برای پایان این جنگ پیدا شود.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این‌باره اظهار داشت ضروری است مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت بزرگ جهانی نتیجه‌بخش باشد و این شرایط می‌تواند نقش منطقه‌ای ایران را به شکلی سازنده، تقویت می‌کند.

موگرینی با اشاره به طرح سال ۲۰۱۲ سازمان ملل متحد درخصوص یک روند انتقال سیاسی در سوریه که هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است، افزود: «از یک طرف، امیدواریم مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای مثبت منتهی شود تا بتوانیم اطمینان خاطر بدهیم که آنها (ایرانی‌ها) به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستند و از سوی دیگر خواستار آن هستیم که ایران در در سوریه به‌ویژه تشویق نظام این کشور بر (حمایت) از روند انتقال تحت رهبری سوری‌ها نقشی مهم ولی سازنده ایفا کند.»

تهران و قدرت‌های جهان تلاش می کنند تا ضرب الاجل ۳۰ ژوئن به یک موافقتنامه نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست یابند.

«بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، پیشتر از دی‌مستورا خواسته بود «تلاش‌های خود را به صورت چشمگیری بر ازسرگیری روند سیاسی در سوریه متمرکز کند.»

۱۳۹۴/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...