نسخه چاپی

مهلت یك هفته‌ای طراحان سوال از رئیس جمهور به دولت

نماینده مردم تهران از مهلت یك هفته‌ای طراحان سوال از رئیس جمهور به دولت برای ارائه گزاره برگ ایرانی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه حمید رسایی، نماینده مردم تهران در جمع خبرنگاران از جمع آوری ۳۵ امضاء برای سوال از رئیس جمهور خبر داد و گفت: سوال از رئیس جمهور در حال پیگیری است و تاکنون ۳۵ امضا جمع آوری شده که البته بنا نیست اسامی اعلام شود و طراحان سوال از رئیس جمهور نیز اصرار ندارند که در صحن چرخیده و امضای بیشتری جمع کنند.

وی ادامه داد: برخی از همکاران معتقد بودند که یک هفته به دولت مهلت داده شود تا دولت که در حال رایزنی است، گزاره برگ یا جزئیاتی که مطالبه مقام معظم رهبری است را منتشر کنند.

عضو جبهه پایداری تصریح کرد: در صورتی که گزار برگ ایرانی منتشر نشود، بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی، موضوع پیگیری خواهد شد.

رسایی با تکذیب شایعه ای مبنی بر اینکه به نمایندگانی که پیگیر و سوال از رئیس جمهور بودند، تذکر داده شده است، گفت: چنین تذکری به ما داده نشده است.

وی ادامه داد: مطالبه مقام معظم رهبری در ملأ عام عنوان شده و مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده که وقتی موضوعی را اعلام می کند دیگر حرف پشت پرده ای وجود ندارد، مگر اینکه خودشان در صورت لزوم صحبت کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: یقین داریم که مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه گزاره برگ ایرانی دفاع از حقوق مردم و کمک به تیم مذاکره‌کننده است و کمترین نتیجه آن این است که تیم مذاکره‌کننده را در چارچوب خط قرمزها قرار می دهد و فشارها را به آنها در مذاکرات کاهش خواهد داد.

نماینده مردم تهران در توضیح این موضوع گفت: مقام معظم رهبری این مطالبه را به صورت غیرعلنی از رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح کردند، آقای صالحی هم در مجلس اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب خواستار انتشار گزاره برگ ایرانی شده اند.

رسایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز این مطالبه غیرعلنی را در مصاحبه اخیر خودشان به صورت علنی مطرح کردند، بنابراین این مطالبه باید پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه سوال از رئیس جمهور به هیچ وجه از دستور کار خارج نخواهد شد، اظهار داشت: نظر مقام معظم رهبری بر این است که جزئیات مذاکرات بسیار ریزتر از گزاره برگ هستند و گزاره برگ یک توضیح کلی است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهاراتی مبنی بر اینکه توضیحات ۳ ساعته ظریف در خصوص بیانیه لوزان همان گزاره برگ ایرانی است، توضیح داد: اگر چنین است، دولت این سخنان را بنویسد و زیر آن را امضا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری بعد از توضیحات ظریف در صدا و سیما خواستار انتشار گزاره برگ شد.

۱۳۹۴/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...