نسخه چاپی

دستیارویژه رییس جمهوری بامردم اوز وخنج دیداركرد

حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی عصر سه شنبه در راس هیاتی وارد بخش اوز و شهرستان خنج در جنوب فارس شد و با مردم این مناطق دیدار كرد.

به گزارش نما این مقام با حضور در تالار پروین اعتصامی دانشگاه پیام نور اوز با مردم و مسوولان دیدار کرد.

وی از این که مردم اوز در انتخابات خرداد 92 بیشترین رای را به دکتر روحانی داده اند اظهار شادمانی کرد و دست مریزاد گفت و اظهار داشت: این نشانگر فرهنگ والای مردم بخش اوز است.

وی مردم ایران را با فرهنگ دانست و گفت :دلیل آن گرایش مردم ایران به اسلام است.

یونسی افزود: ملت ایران همیشه موحد بوده است و مسلمانان ایرانی چه شیعه و چه سنی عاشق اهل بیت هستند.

دستیار ارشد رییس جمهوری، ایران را با ثبات ترین کشور دنیا دانست و گفت: امسال سال انتخابات و رقابت سیاسی است، رقابت شادی آور و موتور حرکت سیاست است.

وی گفت:مطالبه برحق شما را به صورت ویژه پیگیری می کنم.

قبل از سخنان نماینده ویژه دولت، امام جمعه و مفتی اهل سنت جنوب فارس، رئیس شورای اسلامی شهر اوزونماینده شهرستان های لارستان،خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کردند که این سفر در خاطره ها ماندگار و اجابت درخواست مردم که همانا ارتقای بخش اوز به شهرستان است عملی شود.

حجت الاسلام یونسی و هیات همراه همچنین وارد خنج شدند ودر میدان حافظ خنجی مورد استقبال مردم ومسوولان قرار گرفتند. وی وهمراهان بلافاصله بعد از ورود به خنج بر تربت شهدای گمنام در شهرک گلدان حضوریافتند وبا نثار گل وقرائت فاتحه بر مقام شامخ شهدا ارج نهادند.

وی در ادامه سفرش به خنج در جمع مردم این شهرستان درتالار شهر حضور یافت.

مختار عباسی فرماندار خنج در این مراسم گفت: مهم ترین نیازهای شهرستان خنج از جمله تامین آب کشاورزی شهرستان از خلیج فارس ، توسعه وگسترش بیمارستان خنج واحداث بیمارستان جدید خنج، توسعه راه های مواصلاتی وخارج شدن خنج ازبن بست کنونی وایجاد صنایع نفت وگاز وزیرساخت های اقتصادی از خواسته های اهالی است.

شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه خنج نیز در سخنانی مردم شهرستان خنج را نمونه والگوی وحدت ومهد فرهنگ عنوان کرد و افزود: مردم اهل سنت وشیعه خنج همواره با انقلاب بوده اند و حرکت های داعش و تکفیری را همواره محکوم کرده اند ومریدان صدیق امام و رهبری هستند.

حجت الاسلام صفایی امام جمعه اهل تشیع خنج نیز ضمن خیر مقدم وحدت وهمبستگی امت اسلامی تشیع وتسنن را الگو ونمونه خواند وخواستار توجه بیشتر به این شهرستان بخصوص مسائل فرهنگی و حل مشکلات معیشتی مردم شد.

وی با اشاره به فرازهایی از نامه امام علی(ع) به مالک اشترخواستار توجه بیشتر مسوولان به مردم شد.

حجت الاسلام یونسی در این نشست صمیمانه در سخنانی یاد و خاطره حضرات آیات آیت اللهی و موسوی لاری وشیخ عبدالرزاق ابونجمی وشهدای منطقه را گرامی داشت و از استقبال گرم وپرشور مردم وحضورعظیم آنان در مراسم و مهمان نوازی مردم و مسئولین شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

وی شهرستان خنج را نمونه وحدت وهمبستگی در کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام یونسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من حامل سلام گرم وصمیمی رییس جمهوری به شما مردم عزیز خنج هستم. البته آقای دکتر روحانی مایل هستند که خودشان از نزدیک با مردم دیدار داشته باشند اما به علت مشکلات کاری و برنامه های مختلف کشوری این امکان فراهم نشده و بنده به نیابت از ایشان خدمت شما رسیده ام.

دستیار ویژه رییس جمهوری افزود: سال همدلی و همزبانی است، سالی که برای مردم خنج یک عمر چنین بوده و همیشه همدل و همزبان بوده اند، مردم خنج الگو و نمونه ای از همزیستی اسلامی و اخلاقی هستند و این همان هدف مهم انبیای الهی و انقلاب اسلامی است که بین دل ها پیوند برقرار و دل ها را با هم مهربان کند.

یونسی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر سال نیز اشاره کرد و گفت: ان شاءالله به گونه ای عمل شود که رقابت های سیاسی به خصومت و دشمنی تبدیل نشود و برادری و دوستی حفظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مطالبات محلی قابل تحیقق در کوتاه مدت باشد گفت: مشکلات و پیشنهادهای عام المنفعه که این شهرستان دارد توسط نماینده مردم و فرماندار، ائمه جمعه و جماعات بیان گردید آنها را مکتوب کنید تا خدمت رییس جمهوری و هیات دولت تقدیم کنم که به یاری خدا در هیات دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۴/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...