نسخه چاپی

بورس با رشد اقتصاد جان می گیرد

یك كارشناس بازار سرمایه گفت: بورس زمانی در جاده رشد و رونق به صورت بلندمدت قرار می‌گیرد كه وضعیت كلی اقتصاد مثبت و روبه رشد شود.

به گزارش نما، محمدرضا امیری در گفت و گو با تسنیم گفت: با وجود انتشار خبرهای مثبتی چون نگارش متن توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای، شروع فصل مجامع شرکتها و نیز کاهش نرخ سود بانکی، بازار سرمایه کمتر از حد انتظار به این خبرها واکنش نشان داده که یکی از دلایل آن نبود تحلیل مناسب در این زمینه است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: هر چند مواردی چون رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای، شروع فصل مجامع شرکتها و نیز کاهش نرخ سود بانکی می تواند محرک کوتاه مدتی برای شروع دوباره روند رو به روشد بازار سرمایه باشد اما بورس زمانی در جاده رشد و رونق به صورت بلندمدت قرار می‌گیرد که وضعیت کلی اقتصاد مثبت و روبه رشد شود.
وی در خصوص راهکارهای جذب نقدینگی در بازار سهام تصریح کرد: تا ابهامات موجود در بورس رفع نشود، نباید انتظار ورود نقدینگی جدید را به بازار داشت، البته در کوتاه مدت می توان با عرضه اولیه های جذاب به صورت مقطعی نقدینگی جدید را جذب بازار سهام کرد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که در شرایط کنونی نگاه کوتاه مدت برای کسب سود برای غیرحرفه ای های بازار توصیه نمی شود گفت: بهتر است سرمایه گذاران بورسی با دید بلندمدت به بازار نگاه کنند و نگران روزهای منفی بازار نباشند.
وی همچنین با بیان این که رفته رفته بازار سهام خود را برای برگزای فصل مجامع شرکتها آماده می‌کند افزود: شروع فصل مجامع و تقسیم سود شرکت‌ها می تواند نویدبخش توقف روند نزولی بازار و رشد کوتاه‌مدت آن باشد.

۱۳۹۴/۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...