نسخه چاپی

سفر معاون اول رییس جمهور به مشهد مقدس

معاون اول رییس جمهور صبح امروز به منظور بررسی روند پیشرفت مصوبات سفر ریاست جمهوری وارد مشهد مقدس شد و در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مورد استقبال استاندار و مقامات محلی قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در سفر یکروزه خود به خراسان رضوی صبح دوشنبه به منظور بررسی روند پیشرفت مصوبات سفر ریاست جمهوری و افتتاح ۲۵۱ پروژه عمرانی وارد مشهد مقدس شد و مورد استقبال مقامات محلی قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی در تشریح سفر معاون رییس جمهور در جمع خبرنگاران بیان کرد: تعداد ۲۵۱پروژه عمرانی مصوب سفر در استان با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری می رسد.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه در سفر هیئت دولت این پروژه ها در دو دسته طبقه بندی شد ادامه داد: تعدادی از این پروژه باید تا پایان سال ۹۳ و بخشی در سال ۹۴ به بهره برداری می رسید.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار این پروژه ها ۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: از این تعداد پروژه ۱۰۸ مورد مربوط به سال ۹۳ است.

وی گازرسانی به مناطق مختلف، توسعه شبکه های آبرسانی، بهره برداری از چندین ساختمان اداری، بیمارستان، دادگستری و طرح های هادی روستایی از مهمترین پروژه ها عنوان کرد و افزود: در زمان حضور معاون اول رییس جمهور ضمن بازدید از پروژه های شاخص مصوب سفر ریاست محترم جمهوری و حضور در شورای اداری و افتتاح مابقی پروژه ها در این جلسه و از راه دور صورت می گیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پروژه های مهم سال جاری گفت: انتقال آب سد ارداک به مشهد تاکنون به میزان ۵۲ کیلومتر لوله گذاری شده و تا آغاز فصل تابستان به تصفیه خانه شماره یک مشهد متصل خواهد شد.

رشیدیان با بیان اینکه به رغم کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ۶۷ درصد از اعتبارات عمرانی در سال ۹۳ به استان تخصیص یافت ادامه داد: تلاش می کنیم در این سفر بخشی از تسهیلات خارجی لازم برای تکمیل پروژه های ریلی استان از جمله برقی کردن قطار تهران-مشهد، مشهد-گرگان، مشهد- بافق و خواف به قوریان جذب شود.

وی پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان را یکی از پروژه هایی دانست که بعد از تصویب در شورای استان های منطقه پنج مراحل مطالعاتی خود را می گذراند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در صورت اجرایی شدن این پروژه، کمبود آب استان در حوزه های مختلف تا حدود زیادی برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون اول رییس جمهور در سفر یک روزه خود به مشهد مقدس علاوه بر بهره برداری از پروژه های عمرانی به شهرستانهای کلات و نیشابور سفر خواهد کرد.

۱۳۹۴/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...