نسخه چاپی

رئیس كمیسیون اروپا: انگلیس نمی‌تواند برنامه‌های خود را به اتحادیه اروپا تحمیل كند

رئیس كمیسیون اروپا ضمن اعلام تمایل برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا از انحصارطلبی‌های این كشور انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به انگلیس هشدار داد که این کشور حق ندارد برنامه‌های خود را به اتحادیه اروپا تحمیل کند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات روز پنجشنبه انگلیس، پس از مذاکره مجدد درباره معاهده‌های اتحادیه اروپا برای بازپس‌گیری قدرت از بروکسل، ماندن کشورش در این اتحادیه را به همه‌پرسی خواهد گذاشت.

با نتایج نظرسنجی‌هایی که حزب کارگر را دوشادوش حزب محافظه‌کار نشان می‌دهند بازگشت دیوید کامرون به قدرت، البته قطعی نیست.

به گزارش رویترز، یونکر که در جمع دانشجویان «لوون» در بلژیک سخنرانی می‌کرد گفت: «من خواستار توافقی منصفانه با انگلیس هستم اما بریتانیا در موقعیتی نیست که برنامه‌های انحصاری خود را به تمام دیگر کشورهای اروپا تحمیل کند.»

یکی از برنامه‌هایی که کامرون به دنبال آن است محدود کردن هجوم مردم سایر کشورهای اتحادیه اروپا به انگلیس است، دیدگاهی که او را در تقابل با کمیسیون اروپا قرار داده است. این کمیسیون طبق مفاد پیمان اتحادیه اروپا تردد آزادانه نیروی کار موضوعی غیرقابل مذاکره است.

یونکر گفت: «من یکی از مدافعان سرسخت آزادی تردد کارگران هستم. این اصل زیربنایی اتحادیه اروپا است.»

رئیس کمیسیون اروپا اضافه کرد دوست ندارد انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود اما اینکه اتحادیه اروپا تحت فرمان انحصاری انگلیس باشد را هم نمی‌پذیرد.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...