نسخه چاپی

شرط آزادی كشتی توقیف شده آمریكایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش، آزادسازی كشتی توقیف‌شده مرسك را منوط به پرداخت جریمه دانست.

به گزارش نما به نقل از فارس، جمهوری اسلامی ایران، طی روزهای اخیر یک فروند کشتی تجاری خارجی با نام منرسک تیگریز را به دلیل عدم رعایت قوانین حقوقی دریایی کشورمان توقیف و آ» را به بندرعباس منتقل کرد که این خبر بازدتاب‌های زیادی در رسانه‌های داخلی و بین المللی داشت.

در همین راستا امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت که برای این کشتی حکم قضایی صادر شده است و بعد از اینکه جریمه خود را به جمهوری اسلامی ایران پرداخت کند، رها خواهد شد.

سیاری همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به برنامه‌ریزی کشورمان برای حضور در آبهای قطب جنوب اظهار داشت: با ایجاد زیرساختهای لازم و توسعه سواحل جنوبی، همچون ساحل مکران، می توانیم از ظرفیت های دریانوردی در قطب جنوب بهره مند شویم.

وی افزود: با توجه به قوانین بین المللی، کشورهایی که از خاک خود به قطب جنوب، خط فرضی مستقیم داشته باشند، می توانند از دریانوردی در آبهای قطب جنوب بهره مند شوند.

فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: نیروی دریایی برای توسعه فرهنگی و ایجاد زیر ساختهای لازم در سواحل جنوبی کشور همچون ساحل مکران، تفاهم نامه ای با بعضی از دانشگاههای کشور امضا کرده است.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...