نسخه چاپی

انتقاد یك مرجع تقلید ازوجود مفاسد اقتصادی

یكی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی یك امر پیچیده علمی نیست بلكه این از ضروریاتی است كه باید در نظام اسلامی نهادینه شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار جمعی از اساتید و دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی در سخنانی مدیریت جهادی را امری ضروری برای اداره امروز کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مدیریت صحیح یعنی زمان و زمین را به درستی شناختن، یعنی نیاز کشور و موجودی کشور و کیفیت بهره برداری از منابع موجود کشور را به صورت دقیق بشناسیم.

وی مدیریت جهادی را امری محدود به امور اقتصادی ندانست و اظهار داشت: مدیریت جهادی تنها برای امور اقتصادی نیست بلکه اگر کسی در تدبیر هم گرفتار وهم و خیال شد، باید با مدیریت جهادی آن را مهار کند تا یک انسان عقل مدار باشد.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: مدیریت جهادی فرد گرفتار در وهم و خیال، آن است که سعی کند برهان استدلالی داشته باشد و گرفتار وهم و خیال نباشد؛ این فرد در حقیقت جهاد اندیشه کرده است.

وی افزود: در کنار جهاد اندیشه‌ای، جهاد انگیزه نیز لازم است که در آن انسان شهوت و غضب که کار عقل عملی را کُند می‌کند مهار و تعدیل کند.

آیت الله جوادی آملی از سوء مدیریت در بهره برداری صحیح و بهینه از منابع فراوان خدادادی کشور انتقاد کرد و گفت: مدیریت جهادی یک امر آرمانی است و در قله قرار دارد حال آنکه کشور در ابتدائیاتی مانند اختلاس و فساد اقتصادی گرفتار است، مبارزه با مفاسد اقتصادی یک امر پیچیده علمی نیست بلکه این از ضروریاتی است که باید در نظام اسلامی نهادینه شود تا کشور به سمت آن قله حرکت کند.

وی منابع فراوان و ظرفیت گسترده کشور برای توسعه و پیشرفت را یادآور شد و گفت: باید پاکی نفس و رعایت امانت در حوزه مدیریت همواره وجود داشته باشد تا بتوان از این امکانات عظیم و منابع گسترده که به لطف خدا در کشور وجود دارد به درستی بهره برد.

۱۳۹۴/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...