نسخه چاپی

همه در كنكور امسال قبول می شوند

همه شركت كنندگان در آزمون ورود به دانشگاهها امسال قبول می شوند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور امروز گفت: از آنجا که گنجایش دانشگاههای کشور یک ونیم میلیون نفر است با تعداد کنونی شرکت کنندگان همه آنها در آزمون ورود به دانشگاهها قبول می شوند.

حسین توکلی با اعلام این که آمار شرکت کنندگان کنکور امسال کاهش یافته است افزود : شمار شرکت کنندگان در آزمون سراسری پارسال یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۸۲نفر بود درحالی که امسال ۸۸۷هزار و ۸۴۵ داوطلب در آزمون سراسری ۹۴ شرکت کرده اند.

او گفت : این خبر خوشی برای داوطلبان بخاطر شانس بیشتر آنها در قبولی است.

نتایج آزمون ، هفته اول مرداد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشورافزود : چهل و پنجمین آزمون سراسری کشور روزهای ۲۱ و ۲۲خرداد امسال برگزار می شود و نتایج آزمون سراسری هفته اول مرداد بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

حسین توکلی گفت : در کنکور ریاضی فنی امسال گنجایش دانشگاههای کشور ۲۵۰ هزار نفر است اما فقط ۱۸۱هزار و ۴۹۹داوطلب در کنکور شرکت کرده اند و در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز که در سه سال گذشته در مقایسه با رشته علوم انسانی شرکت کننده بیشتری داشته است پارسال ۵۲۲هزار داوطلب و امسال ۴۹۷هزار نفر شرکت کرده اند.

او گفت : درگروه علوم انسانی نیز ۱۸۰ هزار نفر ودرگروه هنر ۱۰ هزار و۷۰۰نفر ، داوطلب ورود به دانشگاهها در آزمون سراسری امسال هستند.

۱۳۹۴/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...