نسخه چاپی

نظر منصوریان در مورد ماندن و رفتن كی روش

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: باید هرچه زودتر تكلیف سرمربی تیم ملی مشخص شود و اگر او را نمی‌خواهیم با شخصیت كی‌روش بازی نكنیم.

به گزارش نما، علیرضا منصوریان در گفت‌وگو با فارس، در خصوص شرایط تیم فوتبال نفت تهران در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، انتقاد از گزارشگر بازی نفت مقابل العین، صحبت‌ها درباره همکاری یا عدم همکاری با سرمربی تیم ملی و همچنین شانس نفت تهران برای قهرمانی در لیگ برتر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.



*: از لیگ قهرمانان آسیا شروع کنید و صعودی که در مرحله گروهی این رقابت‌ها داشتید.



ما در مسابقات آسیایی به دنبال دو هدف بودیم. هدف اول ما رد شدن از الجیش قطر و گذر از مرحله پلی‌آف بود که خوشبختانه به آن رسیدیم اما هدف دوم ما یک حضور قدرتمندانه و آبرومندانه در مرحله گروهی به همراه تلاش برای صعود از این دور بود اما وقتی در مسابقات گروهی با العین مساوی کردیم و دو بار الشباب را بردیم قبل از بازی با پاختاکور تفکر ما به صعود بود و خوشبختانه با 8 امتیاز هم صعود کردیم. از طرف دیگر رقیبمان کاملا به صورت فیرپلی و برای اینکه نظم مسابقات از بین نرود در بازی‌ها ایستاد و در نهایت با وجود باخت به العین توانستیم خوشبختانه از گروه‌مان صعود کنیم.



*: از گوشه و کنار شنیدیم که شما از گزارشگر بازی نفت و العین گله‌مندید. خودتان دراین باره صحبت می‌کنید؟



باید بگویم دوست خوب من پیمان یوسفی در زمان گزارش این بازی صعود ما را شانسی و الابختکی عنوان کرد که من از او بیشتر از این توقع داشتم. اگر او گزارشگر جوانی بود اشکال نداشت اما از یوسفی با این سابقه چنین حرفی بعید است. ما در اولین حضورمان در رقابت‌های آسیایی با تلاش و زحمت زیاد توانستیم 8 امتیاز بگیریم و در نهایت صعود کردیم حالا اینکه چه نتیجه‌ای حاصل شده کسی به آن فکر نمی‌کند و همه به این فکر می‌کنند که صعود مهم است البته العین در تهران از دست ما در رفت اما ما در بازی برگشت منطقی برخورد کردیم. برای این تیم 150 میلیارد تومان هزینه شده و می‌دانند چه باید بکنند اما توقع نداشتم بعد از صعود این نتیجه ما الابختکی عنوان شود. ما به العینی باختیم که از ما خیلی بهتر بود اما خوشحالی ما از صعود بود آن هم در اولین سال و نباید صعود ما لوث می‌شد. خیلی از تیم‌های لیگ برتری که چند سال است در آسیا حضار می‌شوند نمی‌توانند از گروه‌شان صعود اما قیمت این صعودمان تلاش عوامل باشگاه نفت بود و این گله من از گزارشگر بازی است.



*: جدال در سه جبهه با این فشار زیاد برای تیم جوانی مثل نفت تهران چطور عملی شد؟



این دقیقا موضوع دیگری است که می‌خواهم به آن اشاره کنم و آن اینکه ما می‌خواهیم الگویی جدید برای فوتبال باشیم. خیلی از کسانی که فهم و درک بالایی از فوتبال دارند به من مشاوره می‌دادند و می‌گفتند اگر شرایط برای نفت نامطلوب بود از یکی از سه جام پیش رو دست بکش اما وقتی سر تمرین می‌دیدم بازیکنان و مربیان چه انرژی می‌گذارند دلم نمی‌آمد برای صعود از تلاش دست بکشم و تلاش کردیم تا در آسیا از گروه‌مان صعود کنیم، در جام حذفی تا فینال پیش برویم و تا روز آخر در کورس قهرمانی لیگ برتر باشیم و افتخار می‌کنیم که تا اینجا به این مهم رسیده‌ایم البته پشت این ویترین افتخار کادر 15 نفره مربیان، پزشکان، تیم تدارکات،‌ تیم ماساژ، مدیر فنی و مدیران باشگاه هستند و ما به صورت تیمی کار می‌کنیم تا بازیکنان به نقطه لازم برسند و با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم کارها را پیش ببریم.



*: نفت تهران می‌تواند این موفقیت‌های چشمگیر را برای سال آینده هم تکرار کند؟



ببینید برای سال آینده باید حتما بودجه باشگاه افزایش قابل توجهی داشته باشد. موضوع دیگر این است که مدیریت و کادر فنی باشگاه نفت امسال مرحله آزمون و خطا را طی کرده و می‌دانیم در آینده باید چه کاری انجام دهیم و مسئله دیگر این است که باید یاد بگیریم در سه جبهه بجنگیم، ستاره‌هایمان را از دست ندهیم و در کنار آن بتوانیم ستاره‌سازی هم کنیم.



*: در مرحله بعد باید به مصاف الاهلی عربستان بروید. در خصوص این بازی هم صحبت کنید و اینکه مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را چطور می‌بینید؟



خدا را شاکرم که حضور قدرتمند تیم نفت در مرحله گروهی تبدیل به صعود از این مرحله شد اما خیلی دوست داشتم که فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز هم به مرحله بعد صعود می‌کردند تا مثل تیم‌های کره جنوبی 4 نماینده در مرحله حذفی داشته باشیم اما موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که فردای بازی پرسپولیس و الهلال در ورزشگاه آزادی ما باید در ورزشگاه تختی بازی کنیم که این برای ما یک خوش‌شانسی است چراکه تماشاگران بعد از تماشای یک بازی بزرگ در ورزشگاه آزادی قطعا به سراغ بازی نفت و الاهلی می‌آیند و قطع به یقین می‌دانم که در ورزشگاه تختی روز بازی نفت و الاهلی استادیوم پر خواهد شد و شک ندارم که هواداران پرسپولیس و استقلال دست به دست هم می‌دهند تا نماینده دیگر ایران در مسابقات نتیجه بگیرد هرچند که ما تیم جوان و کم‌تجربه‌ای هستیم اما اراده ما نشان داده که می‌توانیم دست به شگفتی‌های خوب بزنیم و امیدوارم هواداران ما را تنها نگذارند.









*: این روزها صحبت‌های زیادی درباره کارلوس کی‌روش شنیده می‌شود در حالی که مسابقات تیم ملی نزدیک است اما هنوز معلوم نیست که سرمربی تیم ملی در سمتش باقی می‌ماند یا نه. شما در این باره چه صحبتی دارید؟



من 4 سال است که حرف‌هایم را درباره کی‌روش زده‌ام و موضع من هم مشخص است. اعتقاد من به کی‌روش این است که مهم‌ترین تاثیر او حضور ما در جام جهانی 2014 بود به طوری که ما در جام جهانی 2010 حضور نداشتیم و الان به امید حضور در جام جهانی 2018 قرار داریم و این مسئله را تاثیر حضور کی‌روش می‌دانیم البته میدانم که نسل تیم ملی تغییر می‌کند و خون جدیدی به رگ‌های تیم ملی تزریق می‌شود اما یک خواهش از مسئولان ورزش دارم؛ اگر کی‌روش را نمی‌خواهید پس قرار نیست با شخصیت او بازی کنید. خیلی قوی و محکم بگویید که ما شما را نمی‌خواهیم و راحت با یکدیگر خداحافظی کنید اما اگر می‌خواهید با کی‌روش ادامه دهید یک یا علی بگویید تا همه به عنوان یار دوازدهم پشت تیم ملی باشیم چراکه 27 روز دیگر مسابقات تیم ملی شروع می‌شود و باید همه از تیم ملی حمایت کنیم اما اینکه بخواهیم مردم را در استرس نگه داریم خوب نیست. نباید با احساسات و غرور مردم بازی شود و همه دل بلاتکلیفی باشیم چراکه حق و حقوق مردم که پشتوانه فوتبال هستند استرس و نگرانی نیست. همین مردم در دو بازی پرسپولیس در آسیا با حضور 200 هزار نفر باعث تمجید AFC از هوادارانمان شدند و قطعا قابل احترام هستند پس هرچه زودتر تکلیف کی‌روش را مشخص کنید که اگر ماندنی است از او حمایت کنیم و اگر هم قرار بر جدایی است با شخصیت کی‌روش بازی نکنیم هرچندکه یک فضایی ایجاد شده که باعث به وجود آمدن استرس شده اما مطمئن باشید اولین اتفاق بد برای تیم ملی ما را برای این روزها پشیمان می‌کند و امیدوارم هرچه زودتر این کشمکش‌ها تمام شود.



*: دو هفته تا پایان لیگ برتر زمان باقی مانده و تیم نفت در آستانه کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر قرار دارد. چقدر شانس برای این اتفاق مهم قائل هستید؟



ما دو هفته تا پایان لیگ زمان داریم و به بازیکنانم هم گفته‌ام که درباره قهرمانی نباید حرف بزنیم. ما دو فینال حذفی در لیگ برتر، یک فینال در جام حذفی و دو فینال با الاهلی عربستان داریم و به نظرم همان اندازه که بازی با تراکتورسازی مهم است دو برابر آن بازی با صبا برایمان اهمیت دارد و امیدواری ما به جوان‌های خوبمان است تا بازی‌های حذفی را برای خودمان برداریم.



*: با توجه به اینکه شما در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باید در دو بازی به مصاف الاهلی عربستان بروید تکلیف زمان بازی فینال جام حذفی چطور می‌شود؟



با توجه به درایتی که در فدراسیون فوتبال سراغ دارم و طی جلسه‌ای که داشتیم منطق این است که زمان فینال جام حذفی برای 14 یا 15 خرداد برود اما چون این دو روز تعطیل رسمی است و از طرفی بعد از آن اردوی تیم ملی شروع می‌شود بهترین زمان برگزاری بازی در تاریخ 12 خرداد است چراکه هیچ کس دوست ندارد قهرمانی جام حذفی با حرف و حدیث همراه باشد. از طرف دیگر تیم ذوب‌آهن شانس بیشتری برای استراحت دارد اما ما در کوران مسابقات قرار داریم و استراحتمان کم است. برای بازی با ذوب‌آهن 4، 5 روز برای بازی با الاهلی زمان داریم هرچند که با و جود فشردگی مسابقات به تقویم مسابقات احترام گذاشتیم و می‌گذاریم. از طرف دیگر افتخار می‌کنیم که با حضور در سه جبهه هیچ گاه تقویم منتشر شده را زیر پا نگذاشتیم.



*: یعنی حاضر هستید با این شرایط به مصاف ذوب‌آهن در فینال جام حذفی بروید؟



ما به خاطر حفظ منافع ملی و ترجیح آن به باشگاهی حتی اگر خدایی نکرده در بازی رفت مقابل الاهلی هم نتیجه نگیریم اولویت بین لیگ و آسیا برای ما پرچم کشورمان است و حالا که بحث پرچم به میان آمده دیدگاه ما این است که به پرچم کشورمان احترام بگذاریم و طوری برنامه‌ریزی شود که ما هم بتوانیم مقابل ذوب‌آهن سرحال باشیم. موضوعی که با هیات امنا و کادر فنی درباره آن جلسه گذاشتیم این بود که هرطور سبک سنگین کردیم به این نتیجه رسیدیم که حتی اگر خدایی نکرده مقابل الاهلی هم نتوانیم به پیروزی برسیم باید تا آ‌خرین لحظه شانس مبارزه برای پرچم‌مان را داشته باشیم و از مهدی تاج می‌خواهم برگزاری فینال جام حذفی 12 مهر به بعد باشد تا ما هم بتوانیم در فینال مقابل تیم خوب ذوب‌آهن سرحال حاضر شویم تا مردم یک فوتبال خوب از تلویزیون ببینند.

۱۳۹۴/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...