نسخه چاپی

اولویت فرمانداری، كمك به توسعه فعالیت احزاب

معاون سیاسی، انتظامی فرماندارتهران گفت: احزاب و گروه ها در افزایش نشاط جامعه نقش مهمی دارند به همین سبب كمك به توسعه فعالیت آنان از اولویت های فرمانداری تهران است.

به گزارش نما، علی اصغر ناصربخت روزشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هر چه فعالیت احزاب و گروه ها در جامعه قانونمند افزایش یابد نشاط سیاسی در جامعه گسترش خواهد یافت و در نتیجه زمینه مشارکت آحاد جامعه در بخش های مختلف فراهم می شود.

وی گفت: برگزاری نشست ها و انجام تجمع ها در چهارچوب قانون و با نظارت مراجع قانونی از راه های توسعه مشارکت فعال احزاب و گروه ها در جامعه است که دولت یازدهم تحقق این امر را جزو سیاست های خود قرار داده است.

ناصربخت افزود: فعالیت احزاب و گروه ها در چهارچوب قانون و قانونمداری علاوه بر افزایش نشاط سیاسی در جامعه، به گسترش سرمایه اجتماعی که پیش نیاز هر توسعه ای است منجر خواهد شد.

معاون سیاسی، انتظامی فرماندار تهران گفت: به منظور کمک به توسعه فعالیت احزاب در تهران تاکنون 120 مجوز برای انجام تجمع در محیط های سربسته در حوزه سرزمینی شهرستان تهران صادر شده است.

وی تصریح کرد: صدور این تعداد مجوز از سال گذشته و با همکاری استانداری تهران صورت گرفته است.

ناصربخت با اشاره به متن قانون احزاب که تجمع ها را به سه دسته تقسیم کرده گفت: یک نوع تجمع در محیط های سربسته و اماکن خاص برگزار می شود که بنا به توصیه استاندار تهران این نوع تجمع ها نیاز به دریافت مجوز ندارند.

معاون سیاسی، انتظامی فرماندار تهران تاکید کرد: تجمع هایی که در محیط های سربسته قرار است برگزارشود تنها باید برای تامین امنیت از سوی شورای تامین به فرمانداری تهران اطلاع داده شوند.

وی نوع دیگر تجمع ها را برگزاری در محیط ها و فضای شهری عنوان کرد و افزود: برای انجام این نوع تجمع درخواست برگزاری باید به فرمانداری تهران منعکس و پس از تایید این نهاد، درخواست به استانداری برای صدور مجوز لازم ارسال می شود و در نهایت به تایید استانداری خواهد رسید.

ناصربخت سومین نوع تجمع را انجام راهپیمایی دانست وتاکید کرد: مجوز برگزاری هرگونه راهپیمایی تنها برعهده وزارت کشور است و این نهاد اقدام به صدور مجوز می کند.

معاون سیاسی، انتظامی فرماندار تهران با اشاره به برگزاری تجمع های مختلف در حوزه سرزمینی شهرستان تهران در سال گذشته تصریح کرد: گام های خوبی که در این زمینه برداشتیم باعث شد تجمع ها به بهترین شکل برگزارشوند و هیچ گونه اختلالی در آنها ایجاد نشد.

تبصره دو ماده شش قانون فعالیت احزاب تاکید دارد برگزاری راهپیمایی ها با اطلاع وزارت کشور بدون حمل سلاح در صورتی که به تشخیص کمیسیون ماده 10 مخل به مبانی اسلام نباشد و نیز تشکیل اجتماعات درمیادین و پارکهای عمومی با کسب مجوز از وزارت کشور آزاد است.

۱۳۹۴/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...