نسخه چاپی

بازداشت دو جاعل كه خلافی صفر می‌كردند

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از دستگیری دو نفر به اتهام جعل برگه خلافی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس پلیس راهور تهران بزرگ از دستگیری دو نفر به اتهام جعل برگه خلافی خبر داد.

سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری که امروز در پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، دراین باره گفت: چند روز قبل با شکایت یکی از شهروندان مواجه شدیم. او با مراجعه به بازرسی فرماندهی تهران بزرگ اعلام کرده بود که فردی به منظور صفر کردن میزان خلافی او، مبلغی از وی دریافت کرده است اما هنوز مبلغ خلافی پابرجاست.

وی اظهار کرد: مبلغ خلافی فرد شاکی بالا بود. او با مراجعه به ستاد ترخیص با دو نفر آشنا شده بود و آنان در ازای دریافت 20 تا 25 درصد مبلغ خلافی اعلام کرده بودند که می‌توانند خلافی فرد را صفر کنند.

وی افزود: صاحب خودرو مبلغ درخواستی را به آنها داده بود و خودروی خود را آزاد کرده بود اما پس از چند روز هنگام استعلام متوجه می‌شود که مبلغ خلافی پابرجاست.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه شگرد این متهمان، جعل برگه خلافی بوده است، اظهار کرد: سیستم پلیس از امن‌ترین سیستم‌های موجود در کشور است و دسترسی به آن تقریبا غیرممکن است.

حسینی در ادامه گفت: پس از شناسایی و دستگیری متهمان مشخص شد که این دو نفر از سادگی صاحبان خودرو و غفلت آنان سوءاستفاده کرده و نسبت به جعل صورت وضعیت خودرویی که فاقد خلافی است اقدام می‌کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون 13 نفر از این دو نفر شکایت کردند، اظهار کرد: همه کسانی که با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می‌توانند به دادسرای ناحیه 10 یا به بازرسی تهران بزرگ مراجعه کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که آیا رانندگانی که به جاعلان بابت جعل پول پرداخت می‌شود، برخورد می‌شود، اظهار کرد: رسیدگی به این موضوع در صلاحیت دادگاه قضایی است، در حال حاضر مهم‌تر برخورد با این دو نفر است که از غفلت رانندگان سوءاستفاده می‌کردند.

حسینی از مردم خواستار شد که دقت لازم را داشته باشند، هر وعده‌ای را نپذیرند، چراکه با توجه به امنیت سیستم‌های پلیس، به هیچ وجه امکان سوءاستفاده از آنها نیست.

وی با بیان اینکه در سطح شهر هفت واحد رسیدگی داریم، اظهار کرد: اگر افراد به جریمه خود اعتراض دارند، از طریق قانونی مراجعه کنند و در صورت قبول اعتراض آنان مبلغ خلافی کاهش می‌یابد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره شیوه شکار طعمه از سوی این متهمان گفت: این دو نفر مقابل هیات ترخیص و سایر واحدهای ترخیص می‌ایستادند و با افرادی که برای خلافی خودروی خود مراجعه می‌کردند، سرصحبت را بازمی‌کردند و زمانی که متوجه خلافی بالای آنان می‌شدند به آنها پیشنهاد می‌کردند که مبلغ خلافی آنها را صفر کنند.

حسینی درباره برخورد با افرادی که مقابل ستاد ترخیص پرسه می‌زنند گفت: مراجعه به این ستاد زیاد است. با این حال تلاش می‌کنیم که افرادی که با نیات سوءاستفاده مقابل این ستاد پرسه می‌زنند را دستگیر کنیم. با این وجود به علت هجم زیاد مراجعان افرادی پیدا می‌شوند که دیگران را اغفال می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اغفال رانندگان سابقه داشته است اما مهم این است که افراد متخلف به سرعت شناسایی می‌شوند. از شروع فعالیت این دو نفر تا دستگیری آنان حدود 10 تا 15 روز سپری شد. همیشه مجرم یک قدم جلوتر از پلیس است ولی پلیس می‌تواند سریع مجرمان را شناسایی کند.

۱۳۹۴/۲/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...