نسخه چاپی

كفاشیان: بیماری‌ام را به كی‌روش انتقال داده‌ام

رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از جلسه امروزش با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: رسانه‌ها فقط 30 ثانیه از صحبت‌های وزیر ورزش را منعكس می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی کفاشیان در کنفرانس خبری اظهار داشت: در جلسه‌ای که امروز داشتیم کی‌روش نگرانی‌هایی را در مورد حمایت‌هایی که قرار است از تیم ملی شود اشاره کرد و ما هم گفتیم بر اساس جلسه هیأت رئیسه تصمیماتی گرفتیم که حمایت‌ها وجود دارد. او باید برنامه‌هایش را با قدرت پیش ببرد و جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: همه در فدراسیون هماهنگ هستند تا کارها پیش برود و بر همین اساس برنامه مقدماتی هماهنگی کردیم. قرار است تیم ملی در ترکیه یک بازی دوستانه انجام دهد و بعد از آن به ازبکستان برود. در این کشور هم یک مسابقه تدارکاتی دارد و سپس عازم ترکمنستان برای اولین بازی تدارکاتی خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برنامه تدارکاتی ازبکستان قطعی شده است و برای ترکیه هنوز تیم مناسبی پیدا نکرده‌ایم تا با آن بازی کنیم. از طرفی ژاپنی‌ها هم هنوز جواب قطعی به ما نداده‌اند اگر برنامه‌های قبلی‌مان انجام شود که هیچ اما اگر انجام نشود برنامه جدیدی تدوین خواهیم کرد.

وی در مورد اظهارات وزیر ورزش خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه برخی رسانه‌ها تنها 30 ثانیه از صحبت‌های وزیر ورزش را منعکس می‌کنند. این در حالی است که تمام صحبت‌ها مقدمه و حتی نتیجه داشته است. در این بین افراد مختلف هم نظرات خود را ارائه کردند که ما سعی کردیم از آن استفاده کنیم. ممکن است یک روز در خانه به تیمی مانند کره جنوبی ببازیم و در بازی برگشت این تیم را شکست دهیم در فوتبال این اتفاقات می‌افتد و کاملاً طبیعی است.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که چرا حسنی‌خو از فدراسیون حمایت می‌کرد اما وزیر ورزش انتقاد می‌کرد، تصریح کرد: قطعاً صفاتی مانند لمپن به کی‌روش نمی‌خورد، به نظر من آقای وزیر منظورش از لومپن به دلال‌ها بود چرا که کی‌روش سرمربی تیم ملی است و با ما قرارداد دارد.

وی ادامه داد: کی‌روش 4 سال سرمربی ما بوده و نتایج خوبی با وی گرفته‌ایم و برخی‌ها از شلوغی‌ها سوءاستفاده می‌کنند و با دلالی شهر را به هم می‌ریزند. وزارت ورزش همیشه حامی ما بود و حتی تفاهم‌نامه‌ای هم با آنها امضاء‌ کرده‌ایم. مسئولان وزارت ورزش در بحث مالیات کمک‌های خوبی انجام داده‌اند و قرار است بودجه‌ای هم به ما بدهند آنها همیشه حامی ما بوده‌اند و با این شرایط باید به فکر توسعه و پیشرفت باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کفاشیان در مورد صحبت‌های دادکان در تلویزیون گفت: من با اعضای هیأت رئیسه در مشهد بودیم و صحبت‌های دادکان را گوش می‌کردیم. باران عجیبی شبیه سیل می‌بارید و قطع شد و ما نتوانستیم بقیه صحبت‌های او را ببینیم اما در مورد آن بخش از صحبت‌هایی که دادکان گفت فدراسیون کی‌روش را نمی‌خواهد باید بگویم اگر فدراسیون کی‌روش را نمی‌خواست چرا با او قرارداد امضاء‌ کرد. هیأت رئیسه هم مصوب کرد که با کی‌روش کار کنیم.

وی ادامه داد: اگر زمانی نگرانی داشتیم به خاطر این بود که زمین و امکانات خوب نتوانیم برای تیم ملی فراهم کنیم. کی‌روش قابلیت‌های فنی بالایی دارد.

کفاشیان در مورد اینکه دادکان برخی را لمپن و دلال خطاب کرده،‌ گفت: افرادی که در فوتبال هستند نظرات مختلفی دارند. من از حراست و روابط عمومی فدراسیون خواسته‌ام از این به بعد هرکس صحبت از فساد در فوتبال کرد از او شکایت کنیم. تا اگر در مورد فساد در فوتبال مدرک دارد به دادگاه ارائه کند و اگر نتوانست مدرکی بدهد خودش منشأ ایجاد فساد است. هرکسی صحبت از فساد در فوتبال بکند باید مدارک و مستندات داشته باشد تا به مراجع قضایی ارائه بدهد. دادستان کل کشور هم همین حرف را زده‌ است. مراجع هم همین صحبت را کرده‌اند. فساد باید با مدرک باشد.

رئیس فدراسیون در مورد اینکه از دادکان هم شکایت می‌کنید، گفت:‌دادکان نگفته فساد در فوتبال، صحبت از دلال و لمپن کرده که من این حرف را نمی‌پسندم. آنها افراد محترمی بودند که سال‌ها در فوتبال زحمت کشیده‌اند و نظرات موافق و مخالف داشته‌اند. دلال و لمپن دیگر چیست؟ چه کسی دلال و لمپن است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مشکل حق پخش حل نشود دوربین‌ها را به ورزشگاه راه نمی‌دهند و لالیگای اسپانیا هم همین مشکل را داشته گفت: مسابقات لیگ تا آخر پخش خواهد شد،‌واقعا نمی‌دانستم لالیگا هم مشکل حق پخش داشته با ما هماهنگ نکرده‌اند. می‌خواهیم برای حق پخش تلویزیونی اقدام قانونی انجام دهیم و از طریق دولت و مجلس به طور اصولی پیش برویم. رگ حیات فوتبال حق پخش تلویزیونی است، باید این مسئله را حل کنیم ما جلوی پخش تلویزیونی فوتبال را گرفتیم دیدیم فایده‌ای نداشت. می‌خواهیم با مذاکره پیش برویم. کفاشیان در مورد رد صلاحیت شدن به خاطر بازنشستگی گفت: رئیس مجلس و رئیس‌جمهور داشته‌ایم که رد صلاحیت شده‌اند شاید این بار من رئیس فدراسیون هم رد صلاحیت شوم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه وزارت ورزش در انتخابات وزنه‌برداری نشان داد شوخی ندارد، گفت: ما هم شوخی نداریم و جدی هستیم.

وی در مورد رفتنش از فدراسیون فوتبال گفت: هر وقت به من بگویند برو بیشتر دوست دارم بمانم این بیماری را به کی‌روش هم منتقل کنم.

۱۳۹۴/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...