نسخه چاپی

شرط و شروط قوه قضاییه برای تشكیل سازمان مبارزه با فساد

عکس خبري -شرط و شروط قوه قضاييه براي تشکيل سازمان مبارزه با فساد

معاون اول قوه قضاییه در رابطه با حادثه اخیر مهاباد گفت: شماری از افراد احضار و بازداشت شده‌اند و پرونده در حال رسیدگی است.

به گزارش نما به نقل از فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در حاشیه سی‌امین جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم قضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با کارچاق‌کن‌های قضایی و نحوه اطلاع مردم از این موضوع گفت: اینان شگردهایی دارند که متاسفانه مردم نیز فریب آن را می‌خورند در حالیکه مردم به طرق مختلف به مسئولین و رسانه‌ها دسترسی دارند.

وی تصریح کرد: اگر کسی ادعایی کرد مردم با توجه به اطلاع‌رسانی‌ها می‌توانند بفهمند که ادعای وی درست است یا خیر.

اژه‌ای افزود: برخی خود را وابسته به فردی می‌دانند و از این طریق سوء استفاده می‌کنند و من در اینجا اعلام می‌کنم افرادی که به اشخاص وابستگی دارند دست به این کارها نمی‌زنند یا اگر بزنند خودسرانه است.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مردم نباید به این شیادان اعتماد کنند یا به تهدید و تطمیع آنها توجه کنند اما متاسفانه گاهی اوقات افراد دو ماه تا 4 ماه با چنین افرادی ارتباط می‌گیرند و پس از آنکه کلاه به سرشان رفت از وی شکایت می‌کنند که در برخی موارد به طمع درست شدن کارشان سکوت می‌کنند، غافل از اینکه ممکن است مشکلی در کارشان ایجاد شود.

اژه‌ای تاکید کرد: در برخی مواقع نیز مردم توسط این افراد تهدید می‌شوند و در این مواقع مردم نباید بترسند بلکه باید این موضوع را به دستگاه‌های نظارتی اطلاع دهند.

وی گفت: گاهی‌اوقات نیز این افراد نوشته‌هایی ارائه می‌کنند که به دو شکل است که در نوع اول با دقت می‌توان فهمید که این نوشته‌ها واقعی نیستند ولی در برخی موارد نیز نوشته‌ها ماهرانه تهیه شده‌اند و پیچیده هستند. در این گونه موارد نیز می‌تواند حکم مورد نظر را از دستگاه قضایی استعلام کند و با مرکز ارائه دهنده مدرک ارتباط بگیرد.

اژه‌ای گفت: اگر مردم دقت کنند و احتمال خطرات را محاسبه کنند و به مراجع نظارتی خبر بدهند این افراد زمینه اینگونه اقدامات را پیدا نمی‌کنند.

اژه‌ای در رابطه با حادثه اخیر مهاباد نیز گفت: من به همگان بخصوص رسانه‌ها توصیه می‌کنم که ناآگاهانه جریان ها را نشر و انتشار ندهیم چرا که با این وضع مانند ماجرای مهاباد مخاطره ایجاد می‌کنیم و به موضوع پر و بال می‌دهیم.

معاون اول قوه قضاییه افزود: این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که موضوع چیز دیگری است اما مشکل برای جامعه درست می‌شود و تشویش اذهان عمومی صورت می‌گیرد.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: برای فردی اتفاقی افتاده است که به خواست وی بوده یا نبوده است و فرد نا اهل دیگری نیز کاری انجام داده است که در حال رسیدگی و پیگیری است و چنانچه از ابتدا کار درست و بر منوال منطقی پیش می‌رفت این مشکلات پیش نمی‌آمد.

وی تاکید کرد: در موضوع حادثه مهاباد چند نفر احضار و چند نفر بازداشت شدند و پرونده در حال رسیدگی است و نتایج آن اعلام خواهد شد و جزئیات آن همزمان با پیش رفتن پرونده مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با درخواست آقای روحانی از قوه قضاییه برای دریافت مستندات ممنوع‌الرسانه‌ای شدن رئیس جمهور پیشین گفت: چنین چیزی از طرف رسانه‌ها مطرح شده است و خود آقای رئیس جمهور و معاونان ایشان چنین بحثی را مطرح نکرده‌اند.

معاون اول قوه قضاییه در رابطه با موضع این قوه با تشکیل سازمان مبارزه با فساد گفت: چنانچه تشکیلات هماهنگی ایجاد شود تا مبارزه بهتر و قاطع‌تری با هر نوع از مفاسد از جمله مفاسد اقتصادی صورت گیرد، قوه قضاییه با آن موافق است.

وی افزود: اخیراً نشستی با قوه قضاییه برگزار شد و چنانچه دیدگاه‌های قوه قضاییه منظور شود بدین‌نحو که تشکیل این سازمان مخالف قانون اساسی نباشد و کار موازی صورت نگیرد و تنها تشکیلاتی هماهنگ برای مبارزه با هر نوع فساد ایجاد شود، ما با آن موافقیم.

۱۳۹۴/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...