نسخه چاپی

راه اندازی اورژانس هوایی در بوشهر

بوشهر - رئیس اور‌ژانس و فوریت‌های پزشكی استان بوشهر گفت: بالگرد اورژانس هوایی بوشهر آماده انجام ماموریت است.

به گزارش نما به نقل از مهر، عبدالرحیم دادجو ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی اورژانس هوایی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از نیازهای بسیار مهم استان بوشهر راه‌اندازی اورژانس هوایی بود که در این راستا تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اورژانس هوایی بوشهر قرار بود که مردادماه سال گذشته همزمان با چند استان دیگر راه‌اندازی شود ولی مجوز پرواز برای بالگرد این اورژانس صادر نشد و این اورژانس نتوانست فعالیت خود را اغاز کند.

رئیس اور‌ژانس و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر با اشاره به نقش بسیار مهم اورژانس هوایی در انتقال سریع مصدومان به ویژه در زمان حوادث، اضافه کرد: اورژانس هوایی به علت سرعت بالای انتقال بیماران اورژانسی، نقش بسیار مهمی در کاهش مرگ و میرها خواهد داشت.

وی ادامه داد: اورژانس هوایی استان بوشهر از اواخر سال گذشته و با استفاده از یک بالگرد نیروی دریایی ارتش فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون دو ماموریت داشته است که در این ماموریت‌ها بیماران ناشی از سوختگی به بیمارستان گناوه منتقل شده‌اند.

دادجو از آمادگی اورژانس هوایی بوشهر برای انجام ماوریت خبر داد و بیان داشت: این بالگرد مسافت ۱۵۰ کیلومتر را تحت پوشش دارد و از جنوب تا شهرستان کنگان و از شمال استان تا دیلم را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به استقرار بالگرد اورژانس هوایی استان بوشهر در فرودگاه منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، افزود: این بالگرد می‌تواند به صورت همزمان انتقال سه بیمار را انجام دهد.

۱۳۹۴/۲/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...