نسخه چاپی

ورود مجلس به پرونده اختلاس 32 میلیاردی

رئیس كمیسیون آموزش مجلس گفت: فردا بعد از ظهر كارگروهی برای پیگیری پرونده ۳۲ میلیاردی صندوق رفاه تشكیل می شود تا گزارشی تهیه و به صحن مجلس ارایه كند.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: فردا بعد از ظهر کارگروهی برای پیگیری پرونده ۳۲ میلیاردی صندوق رفاه تشکیل می شود تا گزارشی تهیه و به صحن مجلس ارایه کند.

محمد مهدی زاهدی با اشاره به پرونده ۳۲ میلیاردی صندوق رفاه دانشجویان گفت: ما در جریان این مساله نبودیم با توجه با اینکه این مساله اعلام شده و برخی نیز متاسفانه از واژه اختلاس از آن یاد کرده اند، بنابراین مصمم هستیم براساس ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وارد شده و یک گزارش از موضوع تهیه کنیم تا ماهیت آن روشن شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: فردا بعد از ظهر این مساله در دستور کار کمیسیون آموزش قرار می گیرد و یک تیم یا کارگروهی برای بررسی موضوع تعیین می شوند تا این مساله را بررسی کنند. سپس گزارشی از آن تهیه و به صحن مجلس ارایه می شود.

اخیرا مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: در بحث سرمایه‌گذاری صندوق رفاه در دوره گذشته کنترل لازم صورت نگرفته و برخی از قراردادها واقعی نبوده است. یعنی علی‌رغم اینکه ضمانت بانکی گرفته شده اما برخی از شرکت‌ها صوری بوده‌اند و اکنون این شرکت‌ها دیگر حضور واقعی ندارند. بنابراین بازگشت سرمایه با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه اصل پول ۳۲ میلیارد تومان است، گفت: پیگیری از یک سال و نیم گذشته شروع شده و پرونده در مراکز قضایی به جریان افتاده است. مراکز قضایی رای پیگیری این پرونده را به نفع صندوق رفاه اعلام کرده‌اند.

وزیر علوم نیز روز گذشته با اشاره به اینکه پرونده ۳۲ میلیاردی صندق رفاه دانشجویی در قوه قضائیه مفتوح است، گفت: رئیس قوه قضائیه دستور جدی برای پیگیری این پرونده را صادر کرده است.

فرهادی در ادامه با استفاده از واژه اختلاس از این موضوع گفت: پول بچه های مردم رفته است.

۱۳۹۴/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...